MAKOWIEC JAPOŃSKI Z KANDYZOWANĄ ARONIĄ

Pomysłów na makowe wypieki jest mnóstwo. Każdy z Was ma na pewno swój ulubiony. Ja również- jest nim ten Babciny. Nikt ani nic go nie pobije. Jednak sama przygotowuję ten wypiek w różnych odsłonach. Na blogu znajdziecie już makowiec z bezową pianką a także makowe ślimaczki. Tym razem mam dla Was makowiec japoński. Jest równie pyszny a przygotowuje się go w kilka chwil.






SKŁADNIKI:
1 puszka masy makowej Helio
1 opakowanie aronii kandyzowanej Helio 
600g jabłek
5 jajek
6 łyżek kaszy manny
1 łyżka mąki pszennej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia


PRZYGOTOWANIE:
1. Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną pianę.
2. Jabłka myjemy, osuszamy, obieramy ze skory, wycinamy gniazda nasienne i ścieramy na grubych oczkach tarki. Wkładamy do miski. Dodajemy pozostałe składniki (oprócz białek), mieszamy by wszystko równomiernie się rozmieściło.
3. Dodajemy pianę z białek, delikatnie mieszamy. Całość przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie 21x32cm).
4. Pieczemy 1 godzinę w temperaturze 180stopni, góra-dół (do suchego patyczka- można zostawić ciasto w lekko uchylonym piekarniku do wystudzenia)
5. Dekorujemy cukrem pudrem lub polewą czekoladową.






SMACZNEGO!!


Komentarze

  1. Makowiec to mój faworyt. Nie tylko na świątecznym stole, więc zapisuje przepis i w wolnej chwili chętnie spróbuje swoich sił przy tym przysmaku. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam jeszcze o takim wydaniu makowca, wierze na słowo że jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto oczywiście jeść nie tylko od święta, jedno z moich ulubionych ciast!

    OdpowiedzUsuń
  4. Makowiec z aronią to dla mnie nowość hmm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto smakuje wyśmienicie. Mam wrażenie, jakbym odpłynęła w nieznany ląd. Takich pyszności jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. makowiec bardzo dobry, nigdy nie jadłam takiego

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę się na taki skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. No chyba muszę taki upiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam makowiec ale niestety nie umiem piec ciast, zakalce wychodzą:-(

    OdpowiedzUsuń
  11. makowce wyjątkowo mi smakują, mimo że za ciastami nie przepadam:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy