PIERNIKOWY WIENIEC

Ponura aura coraz częściej prowokuje mnie do myślenia o Świętach. Sklepy również już od dłuższego czasu prześcigają się z produktami związanymi z Bożym Narodzeniem. W tym okresie w moim domu również zaczyna pachnieć świętami. Korzenne przyprawy i smaki zawsze wprawiają mnie w lepszy nastrój. Do tego zapach który unosi się w domu jest bezcenny. Tym razem wykorzystałam jako bazę klasyk- ciasto drożdżowe. Dodałam do niego krem piernikowy, który w Lidlu krzyczał do mnie kup mnie kup. Efekt? Zobaczcie sami :)










SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
450g mąki pszennej
2 łyżki oliwy z oliwek
25g świeżych drożdży (lub 7g suchych)
300ml ciepłej wody
2 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu
Szczypta soli

2. Dodatkowo:
300g kremu piernikowego (dostępny w lidlu)
cukier puder do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Do naczynia z ciepłą wodą dodajemy drożdże, cukier i dokładnie mieszamy. Zasypujemy łyżką cukru i odstawiamy na 5-10min aż drożdże zaczną pracować.
2. W misce przygotowujemy mąkę, oliwę z oliwek orazcynamon.
3. Gdy drożdże ruszą, dodajemy je do reszty składników i zagniatamy ciasto aż będzie idealnie gładkie (minimum 10 minut). W razie potrzeby podsypujemy mąką. Wyrobione ciasto odstawiamy na 2h do wyrośnięcia.
4. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, zagniatamy je przez chwilę. Następnie oprószamy stolnicę mąką i rozwałkowujemy ciasto na prostokąt (wymiary około 43x30cm).
5. Krem piernikowy rozsmarowujemy na placku zostawiając od góry około 2 cm (by rulon dobrze się skleił).


6. Ciasto zwijamy w rulon zaczynając od dolnego brzegu do góry (ważne by zrobić to dokładnie- rulon powinien być ciasno zwinięty).
7. Zwinięty rulon umieszczamy na oprószonej mąką stolnicy, sklejoną stroną do dołu. Jest on dosyć gruby, dlatego można go jeszcze nieco rozciągnąć. Ostrym nożem przecinamy go wzdłuż (z jednej strony zostawiając 1,5-2cm by całość się nie rozpadła).
8. Utworzone pasma zawijamy wokół siebie. Z utworzonej "śruby" tworzymy koło (czyli nasz wieniec). Przekładamy go na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce do napuszenia.


9. Pieczemy 30 minut w temperaturze 200 stopni. Gotowy wieniec odstawiamy do przestudzenia a następnie dekorujemy cukrem pudrem. Najlepiej smakuje jeszcze lekko ciepły ;)










SMACZNEGO!!!!




P.S. Jeśli nie macie piermikowego kremu, można śmiało zastąpić go nutellą lub innym słodkim "smarowidłem". Ja tym razem wybrałam ten produkt, ponieważ zależało mi na piernikowym, świątecznym smaku :)

Komentarze

  1. Super! Nie widziałam u mnie w Lidlu piernikowego kremu :( ale brzmi bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialny! Smakuje identycznie jak ciasteczka ❤️❤️❤️

      Usuń
  2. Kolejny przeepis trafia do mojego przepiśnika :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy