TARTA CZEKOLADOWO - ORZECHOWA

Jakiś czas temu dotarła do mnie paczuszka od Plantafood. Znalazłam w niej różne rodzaje maseł orzechowych i nie tylko. Jako fanka wszelkiego rodzaju smarowideł, w pierwszej kolejności otwarlam wszystkie pojemniczki i wypróbowałam łyżeczką. Potem w mojej głowie zaczęły kiełkować pomysły na wypieki z tymi produktami. Znacie już migdałowe serduszka, sezamowe ciasteczka, a teraz w Wasze ręce wędruje tarta czekoladowo-orzechowa :)








SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g maki pszennej
100g twardego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
1 łyżka cukru

2. Krem:
250g mascarpone
100g gorzkiej czekolady
niewielka objętość mleka do odpowiedniej konsystencji (u mnie nieco mniej niż 1/4 szklanki)

3. Dodatkowo:
Ok 90g gładkiego masła orzechowego plantafood do przełożenia
1 opakowanie M&M's do dekoracji
Masło do wysmarowania formy






PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto i wyklejamy nim wysmarowaną masłem formę do tarty (średnica 28cm). Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.
2. Po upieczeniu ciasto odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
3. Na wystudzonym spodzie równomiernie rozsmarowujemy masło orzechowe.


4. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Dodajemy mascarpone, niewielką ilość mleka (po to by krem nie był zbyt twardy) i ubijamy aż uzyskamy puszysty krem.
5. Gotowy krem równomiernie rozsmarowujemy na warstwie masła orzechowego.
5. Dekorujemy kuleczkami M&M's lub innym wybranym dodatkiem. Gotową tartę wkładamy do lodówki na około 1 godzinę, by krem lekko stężał.




SMACZNEGO!!!!!



Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy