APFELSTRUDEL

Jabłka, to fantastyczne owoce. Przede wszystkim, można je kupić przez cały rok i zawsze są pyszne. Dodatkowo, są bardzo "plastyczne" jeśli chodzi o możliwości, jakie dają w kuchni. Wszyscy na pewno wykorzystujecie je na wiele różnych sposobów. U mnie na blogu również znajdziecie kilka propozycji. Tym razem wypiek, który przywiozłam ze sobą z Austrii. Wielokrotnie podczas wyjazdów nie potrafiłam sobie odmówić klasycznego austriackiego apfelstrudla. Na gorąco, z bitą śmietaną i lodami waniliowymi. Pycha! Wielu z Was pewnie stwierdzi, zwykły jabłecznik. Dla mnie to również historia. Do tematu miałam kilka podejść. W końcu jestem zadowolona z efektów, dlatego mogę się z Wami podzielić przepisem. Mam nadzieję, że poczujecie do niego taką samą miętę jak ja :)







SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
1 jajo
1/4 kostki twardego masła pokrojonego w kostkę
1 szklanka zimnej wody
1 łyżka cukru

2. Nadzienie:
4 średniej wielkości jabłka
3/4 szklanki płatków migdałowych
3 łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki bułki tartej
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1/4 kostki roztopionego masła

3. Dodatkowo:
2 łyżki roztopionego masła do posmarowania
płatki migdałowe do dekoracji
cukier puder



PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto (będzie elastyczne, gdyby było zbyt lepkie, należy podsypać je niewielką ilością mąki- nie za dużo, by nie utraciło swojej elastyczności!). Gotowe ciasto zawijamy w lniany ręcznik i odstawiamy na około godzinę, by odpczęło.
2. Jabłka myjemy, obieramy, wycinamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę. Mieszamy je z cukrem, cynamonem oraz płatkami migdałowymi.
3. Do roztopionego masła dosypujemy bułkę tartą, mieszamy, by równomiernie wchłonęła masło. Połowę bułki dodajemy do jabłek, mieszamy.
4. Ciasto bardzo cienko rozwałkowujemy na oprószonej mąką stolnicy (grubość 2-3mm) - mamy otrzymać cieniutki, prostokątny placek.
5. Na cieście równomiernie rozkładamy pozostałą bułkę tartą.


6. Wykładamy jabłka z dodatkami (zostawiając wolne marginesy). Marginesy ciasta zawijamy do środka zakrywając nieco jabłka. Całość zwijamy jak roladę.
7. Roladę przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wierzch smarujemy roztopionym masłem, dekorujemy płatkami migdałowymi.
8. Strudla pieczemy w temperaturze 190 stopni z funkcją termoobieg przez około 40 minut. Gotowe ciasto odstawiamy do lekkiego przestudzenia, następnie (jeszcze ciepłe) dekorujemy cukrem pudrem i kroimy w plastry. Podajemy saute lub z dodatkiem bitej śmietany czy ulubionych lodów.









SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy