BABECZKI KAWOWO - CZEKOLADOWE

Jakie wypieki pojawiają się u mnie najczęściej? Zdecydowanie ciasteczka (drobnica zawsze dobrze wchodzi :P) oraz wszelkiego rodzaju babeczki. Dlaczego babeczki? Przygotowuje się je bardzo szybko, zwykle mam w domu wszystkie potrzebne składniki a w dodatku ładnie się prezentują i przede wszystkim zawsze są pyszne. W dodatku to temat bardzo wdzięczny jeśli chodzi o innowację. W zależności od nastroju, zachcianek domowników i słodkich zapasów, które mam w danym momencie w domu, przygotowuję różne wersje smakowe. Nietrudno Wam się domyślić, że te słodkie zdecydowanie dominują. Jak powstała dzisiejsza wersja? Miałam ochotę na czekoladę, w dodatku byłam mocno podsypiająca ze zmęczenia, więc stwierdziłam, że przydałaby się kawa. No i są :) No dobra.... były :)





SKŁADNIKI:
2,5 szklanki maki
0,5 szklanki cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajo
1,5 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
100g gorzkiej czekolady

Dodatkowo:
Cukier puder do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Mleko wlewamy do niewielkiego garnka, podgrzewamy. Wsypujemy kawę, mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Gotową kawę odstawiamy do wystudzenia.
2. Suche składniki mieszamy w jednej misce (oprócz czekolady), mokre w drugiej (razem z wystudzoną kawą). Stopniowo przesypujemy suche do mokrych, mieszając trzepaczką lub lekko miksując. (Wystarczy wymieszać- mikser jest zbędny ).
3. Do gładkiej masy wsypujemy pokrojoną na mniejsze kawałki czekoladę, mieszamy by równomiernie się rozmieściła.
4. Gotowym ciastem napełniamy foremki na babeczki/ muffinki w 3/4 objętości (ja wybrałam silikonowe foremki, dlatego nie trzeba ich wcześniej natłuszczać- metalową formę należy natłuścić i oprószyć mąką/ bułką tartą).
5. Babeczki pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
6. Gotowe babeczki wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy do wystudzenia. Dekorujemy cukrem pudrem.











SMACZNEGO!!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy