PIERNIKOWE PANCAKES

Uwielbiam świąteczne smaki. Są przepełnione korzennym aromatem goździków, cynamonu, czasem gałki muszkatałowej. Obok serników i makowców stanowią one dla mnie kwintesencję świąt :) Listopad i grudzień to zdecydowanie okres, w którym zaczynają królować u mnie tematy piernikowe. Nie tylko pod postacią pierniczków. Tym razem wykorzystałam przyprawy korzenne do pancakes. Efekt? Pyszne, prawie świąteczne śniadanie :) Mam nadzieję, że i Wy się skusicie :)







SKŁADNIKI:
2 szklanki maki orkiszowej (można zastąpić pszenna)
400g jogurtu naturalnego
2 jaja
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody
1 czubata łyżeczka cynamonu
2 lyzeczki mielonych goździków
2 łyżki cukru
1 łyżka oleju


Dodatki: wedle uznania :)





PRZYGOTOWANIE:
1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. W misce przygotowujemy pozostałe składniki. Miksujemy na gładką masę. Dodajemy pianę z białek, delikatnie mieszamy, tylko do połączenia się składników.
3. Na rozgrzaną suchą patelnię nakładamy łyżką porcje ciasta. Smażymy z obu stron.
4. Gotowe pancakes układamy w piramidę, dekorujemy wybranymi dodatkami (u mnie tym razem cukier puder oraz płatki migdałowe).






SMACZNEGO!!!!



Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy