TARTA SZPINAKOWA Z ŁOSOSIEM

Wiem, że lubicie tarty. Bardzo mnie to cieszy, ponieważ ja je uwielbiam. Już wcześniej wspominałam, że temat ten daje naprawdę ogromne pole do popisu. Dlatego właśnie staram się wymyślać dla Was i dla siebie nowe propozycje. By nie było nam wszystkim zbyt słodko, w ramach przerywnika, pyszna i bardzo delikatna tarta szpinakowa z łososiem. Mam nadzieję, że przekonają się do niej również wszyscy ci, którzy niekoniecznie rzucają się na szpinak :)











SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
szczypta soli

2. Nadzienie:
200g mrożonego szpinaku
350-400g łososia
200g śmietany 18%
3 jaja
2 łyżeczki tymianku
sól, pieprz do smaku

3. Dodatkowo:
masło do wysmarowania formy




PRZYGOTOWANIE:
1. Kruchy spód: z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną wcześniej masłem formę do tarty (średnica 28cm). Podpiekamy w temperaturze 200 stopni przez 20 minut.
2. Łososia myjemy, osuszamy, odcinamy skórę. Tak przygotowany filet kroimy na mniejsze kawałki. Przyprawiamy tymiankiem, solą oraz pieprzem. Rybę przekładamy na podpieczony spód.


3. Szpinak rozmrażamy, odsączamy z wody. Dodajemy śmietanę, jaja oraz przyprawy, całość dokładnie mieszamy. Masę, którą otrzymaliśmy wykładamy na przygotowanego wcześniej łososia.
4. Tartę pieczemy przez 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
5. Podajemy z lekką sałatką lub surówką i ulubionym sosem. Ja wybrałam domowy sos czosnkowy.






SMACZNEGO!!!!!




P.S. Formę, którą wykorzystałam już znacie. Jest to produkt firmy Emile Henry. Nie tylko świetnie się prezentuje, ale przede wszystkim ma świetną jakość. Znajdziecie ją na stronie sklepu Fartuszek ( https://fartuszek.com.pl ) :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy