SZARLOTKOWE PANCAKES JAGLANE

Jabłka to wiodący jesienny temat u wielu z Was. Ja w zasadzie wykorzystuję je w swojej kuchni przez cały rok, jednak szarlotkowe tematy zdecydowanie najbardziej smakują jesienią. Jak widzicie, smak ten można wykorzystać nie tylko w formie tradycyjnej szarlotki czy jabłecznika. Tym razem mam dla Was propozycję śniadaniową, czyli pancakes. Temat bardzo przez Was lubiany, więc mam nadzieję, że ta wersja będzie Wam smakowała tak samo jak mojej Rodzince, a może nawet bardziej?










SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki jaglanej
400g jogurtu naturalnego
3 jaja
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka oleju
1 duże jabłko
2 łyżki cukru

dodatki: wedle uznania





PRZYGOTOWANIE:
1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. W misce przygotowujemy pozostałe składniki (oprócz jabłka). Miksujemy na gładką masę. Dodajemy pianę z białek, delikatnie mieszamy, tylko do połączenia się składników.
3. Jabłko myjemy, osuszamy. Wycinamy gniazda nasienne, obieramy ze skórki a następnie scieramy na grubych oczkach. Dodajemy do przygotowanej masy, mieszamy.
4. Na rozgrzaną suchą patelnię nakładamy łyżką porcje ciasta. Smażymy z obu stron.
5. Gotowe pancakes układamy w piramidę, dekorujemy wybranymi dodatkami (u mnie tym razem cukier puder oraz suszona żurawina).








SMACZNEGO!!!!




P.S. Każde z prezentowanych przeze mnie pancakes możecie przygotować z mąki pszennej. Ja lubię wprowadzać zmiany, łączyć różne rodzaje mąk. Jednak wcale nie potrzebujecie pełnej spiżarni mąk. Wystarczy najzwyklejsza pszenna. Gwarantuję Wam, że pancakes wyjdą i będą równie pyszne. Gdybyście mieli jakiekolwiek pytania, zapraszam do kontaktu ze mną :)





Komentarze

  1. Wyglądają przepysznie i podejrzewam, że są także bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie są super fit, chociażby z racji dodatków które wykorzystuję, jednak mąka jaglana to na pewno zdrowsze rozwiązanie niż pszenna :) zachęcam do spróbowania 😉

      Usuń
  2. Wyglądają pysznie muszę spróbować bo takiego przepisu nie znałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Mam nadzieję, że będą smakowały :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy