BABKA KAWOWA

Może nie jest to klasyczna pora na babki, jednak mając nową formę, każda pora by ją przetestować jest dobra :P A tak naprawdę, to i forma jest wymówką. Była ochota na babkę, więc ją upiekłam. Co Wam będę oczy mydlić. Prawda jest prosta- skoro mam na coś ochotę, to muszę to zrobić- już, a najlepiej na wczoraj :D Ale do rzeczy. Na pierwszy rzut oka- zwykły murzynek, dla wielu z Was nic specjalnego. I tu mała niespodzianka. Nie jest do końca klasycznie- jest kawowo-czekoladowo. Babka wyszła intensywna w smaku a jednocześnie lekka. Na tyle, by sięgnąć po kolejny kawałek.... i jeszcze następny i następny.... :)








SKŁADNIKI:
200g mąki pszennej
100g gorzkiego kakao
250ml mocnej, wystudzonej kawy
180g miękkiego masła
200g cukru (można dać więcej, jeśli wolicie słodsze ciasta)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka aromatu waniliowego
4 duże jaja

dodatkowo:
masło do wysmarowania formy
mąka do oprószenia formy
cukier puder do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Formę do babki lub tortownicę z kominkiem smarujemy dokładnie masłem i oprószamy mąką.
2. Masło ucieramy wraz z cukrem na białą, puszystą masę. Dodajemy żółtka po jednym i cały czas ubijamy- do momentu uzyskania gładkiej, jednolitej masy.
3. W miseczce rozpuszczamy sodę oczyszczoną (w 2 łyżkach wody). Dodajemy aromat waniliowy oraz kawę, mieszamy.
4. Mąkę mieszamy z kakao oraz proszkiem do pieczenia.
5. Cały czas ubijając (na wolnych obrotach), dodajemy stopniowo mąkę (z kakao i proszkiem) na zmianę z mieszanką kawową.
6. Białka ubijamy na sztywno. Przekładamy do masy, delikatnie mieszamy tylko do połączenia się składników.
7. Gotową masę przekładamy do przygotowanej wcześniej formy. Pieczemy 50 minut w temperaturze 170 stopni (do suchego patyczka).
8. Upieczoną babkę wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy na około 10 minut, następnie wyciągamy ją z formy i pozostawiamy do wystudzenia. Przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.











SMACZNEGO!!!!!



P.S. Forma, którą użyłam do wypieku tej babki to tortownica, którą już Wam się chwaliłam. Kupiłam ją w sklepie Fartuszek. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do jej zakupu- jest rewelacyjna.
https://fartuszek.com.pl/formy-metalowe/1568-stalowa-tortownica-easy-baking-28-cm-dwa-rodzaje-dna.html?search_query=tortownica&results=3 )



Komentarze

  1. Muszę upiec dla męża,on uwielbia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z kawą jeszcze nie próbowałam :) Ale na pewno dodam do mojej wersji murzynka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie po prostu klasyczny murzynek jest nudny 🙈 Zdecydowanie bardziej wole brownie, ale chciałam stworzyć cos nowego :)

      Usuń
    2. I udało się, ta babka już jest na liscie ulubionych u mnie o moich domowników :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy