QUICHE KOKTAJLOWY

W związku z tym, że kilka dni temu stałam się szczęśliwą posiadaczką wspaniałej formy do tart czy quiche, postanowiłam szybko ją przetestować. Długo gryzłam się z myślami, co przygotować w pierwszej kolejności- słodkości czy raczej coś wytrawnego. Z racji dużego poziomu głodu i zbliżającej się pory obiadowej postawiłam na konkret. Szybko przygotowałam i jeszcze szybciej go zjedliśmy. Tempo konsumpcji było dla mnie najlepszym potwierdzeniem, że jest pyszny, dlatego dziś mam dla Was kolejny przepis na quiche do naszej kolekcji.






SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
szczypta soli
1 łyżeczka rozmarynu

2. Zalewa:
150g śmietany 18%
3 jaja
2-3 łyżeczki przecieru pomidorowego
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii
świeżo mielony pieprz

3. Nadzienie:
garść szpinaku
100-150g kiełbasy
100g chudego twarogu
kilka pomidorków koktajlowych

4. Dodatkowo:
masło do wysmarowania formy
listki bazylii do dekoracji




PRZYGOTOWANIE:
1. Kruchy spód: z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Rozwałkowujemy cienko i wyklejamy wcześniej natłuszczoną formę do tarty (nadzienia jest dosyć sporo, dlatego należy wybrać formę z wyższym brzegiem). Podpiekamy 20 minut w temperaturze 200 stopni.
2. Zalewa: jaja roztrzepujemy widelcem, dodajemy śmietanę, mieszamy uzyskania jednolitej zalewy. Dodajemy przecier pomidorowy oraz przyprawy, mieszamy.
3. Szpinak myjemy, osuszamy, wykładamy na podpieczony wcześniej spód. Kiełbasę kroimy w niewielką kostkę, wykładamy na szpinak.


4. Twaróg rozkruszamy i równomiernie rozsypujemy na warstwie kiełbasy.


5. Całość przykrywamy przygotowaną wcześniej zalewą.


6. Pomidorki myjemy, osuszamy, kroimy na połówki i rozkładamy na quiche wedle własnego uznania.


7. Całość zapiekamy 25 minut w temperaturze 200 stopni.
8. Gotowy quiche dekorujemy listkami bazylii. Podajemy na ciepło jako danie główne lub dodatek czy przystawka.












SMACZNEGO!!!!!




P.S. Forma oczywiście spełniła swoją funkcję. Polubiłyśmy się od pierwszego wejrzenia :D W dodatku jej kolor to dla mnie prawdziwa petarda. Na pewno często będę po nią sięgać. Jeśli i Wam się podoba, zapraszam Was do sklepu Fartuszek (https://fartuszek.com.pl), znajdziecie tam nie tylko piękne formy, ale także inne ciekawe rzeczy, które możecie wykorzystać w swojej kuchni :)

P.P.S. Przepis na domowy przecier pomidorowy, który wykorzystałam w quiche znajdziecie tutaj: http://lubie-gary.blogspot.com/2017/09/przecier-pomidorowy.html . Może się skusicie? :)




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy