POMIDORY W KAWAŁKACH

Tak wiem, nazwa nie brzmi zachęcająco. Bo co niby może być ciekawego w pomidorach w kawałkach. Może i nic. Jednak od lat przygotowuje się u mnie różnego rodzaju domowe przetwory. Już będąc dzieckiem podpatrywałam i zjadałam różne pyszności ze słoika, które przygotowywała moja mama. W tym roku, jak wspominałam w poście o przecierze (http://lubie-gary.blogspot.com/2017/09/przecier-pomidorowy.html), zabrałyśmy się za obróbkę pomidorów. Jako, że tego typu przetworów zużywam bardzo dużo, wolę by były przygotowane samodzielnie. Co więcej dodać? 100% pomidorów w pomidorach :D A wykorzystacie je do baaaaardzo wielu potraw. Przygotowanie nie jest tak trudne, jak może się wydawać. Wiele razy słyszałam "cooo, chce Ci się zaprawiać? Przecież teraz wszystko kupisz". Może i tak, jednak domowe to domowe :D Tyle ode mnie tytułem wstępu. Poniżej szczegóły :)







SKŁADNIKI:
5kg pomidorów


(tak, to wszystko, możecie wykorzystać większą ilość, jednak mi taka objętość weszła do garnka :D)



PRZYGOTOWANIE:
1. Pomidory sparzamy, obieramy ze skóry, kroimy na nieduże kawałki i odstawiamy na 15-20 minut. Co jakiś czas mieszamy, by pomidory puściły sok.
2. Całość przekładamy do wyparzonych słoików, lekko ugniatamy by usunąć powietrze. Szczelnie zakręcamy.
3. Wypełnione i szczelnie zakręcone słoiki pasteryzujemy przez 25-30 minut w kąpieli wodnej.
4. Wyjmujemy z garnka, studzimy a następnie przechowujemy w chłodnym miejscu. Wykorzystanie- wedle uznania.








SMACZNEGO!!!


P.S. Mówiłam, że łatwe? :)



Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy