LAWENDOWE BABECZKI

Od jakiegoś czasu chodziła mi po głowie lawenda. Dodałam ją już do dżemu morelowego, dzięki czemu uzyskałam delikatny aromat, jednak dalej nie dawała mi spokoju. To pewnie za sprawą miodu lawendowego, który dostałam od znajomych jako pamiątka z Chorwacji. Pyszny zapach i smak. Dlatego tym razem postanowiłam dodać lawendę do babeczek. Okazało się to dobrym pomysłem, więc jeśli macie ochotę na taki eksperyment- szczegóły poniżej :)









SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki
1/3 szklanki cukru
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajo
1/3 szklanki oleju
1,75 szklanki mleka
szczypta soli

1 łyżka świeżych kwiatów lawendy

Dodatkowo: cukier puder do dekoracji




PRZYGOTOWANIE:
1. Suche składniki mieszamy w jednej misce (oprócz lawendy), mokre w drugiej. Stopniowo przesypujemy suche do mokrych, mieszając trzepaczką lub lekko miksując.
2. Do gładkiej masy wsypujemy kwiaty lawendy, mieszamy.
3. Gotowym ciastem napełniamy foremki na babeczki/ muffinki w 3/4 objętości (ja wybrałam silikonowe foremki, dlatego nie trzeba ich wcześniej natłuszczać- metalową formę należy natłuścić i oprószyć mąką/ bułką tartą).
4. Babeczki pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
5. Gotowe babeczki wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy do wystudzenia. Dekorujemy cukrem pudrem.











SMACZNEGO!!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy