SERNIK DYNIOWY Z NUTĄ CYNAMONOWĄ

Spotkania poświąteczne w pełni, więc jak się możecie domyślić, mój piekarnik nie ma ani chwili wytchnienia :) By nie być gołosłowną, kolejny sernik do naszej kolekcji. Tym razem przyszła pora na SERNIK DYNIOWY Z NUTĄ CYNAMONOWĄ. Szczerze powiedziawszy, gdybym miała wybrać swój ulubiony sernik, to ten byłby w zdecydowanej czołówce. Ma idealnie kremową konsystencję i wręcz rozpływa się w ustach. Mam nadzieję, że Wasze podniebienia polubią go równie mocno jak moje :) Jego przygotowanie jest bardzo proste, więc nie traćmy czasu, zabierajmy się do pieczenia!






SKŁADNIKI:

1. Kruchy spód:

200g mąki
100g masła
1 łyżka cukru
1 łyżka kakao
1 jajo
szczypta soli

2. Masa serowa:

500g ricotty
250g mascarpone
300g puree dyniowego
4 łyżki cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 budyń waniliowy (mój ulubiony to niemiecki dostępny w Lidlu)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
100g białej czekolady
2 jaja
1 łyżeczka gałki muszkatałowej
1,5 łyżeczki cynamonu

3. Do dekoracji:

140g powideł śliwkowych/ wiśniowych (ja użyłam konfiturę wiśniowo-czekoladową, którą znalazłam w zapasach przygotowanych przez moją mamę- pycha!)
2 łyżki soku z pomarańczy



PRZYGOTOWANIE:
1. W misce przygotowujemy składniki na spód. Całość zagniatamy, aż otrzymamy gładkie ciasto.
2. Wysmarowaną masłem tortownicę (średnica 28cm) wyklejamy ciastem i podpiekamy 15 minut w temperaturze 180stopni.
3. W małym garnku roztapiamy białą czekoladę i odstawiamy to wystygnięcia. (Możemy ją roztopić również w kąpieli wodnej)
4. Ricottę miksujemy z mascarpone, puree dyniowym, budyniem w proszku, cukrem i cukrem wanilinowym. Gdy uzyskamy gładką masę dodajemy roztopioną czekoladę oraz jajka i dalej miksujemy. Na końcu dodajemy gałkę muszkatałową, cynamon i całość dokładnie mieszamy.
5. Masę serową wykładamy na podpieczony spód i pieczemy 45minut w temperaturze 180 stopni.
6. Powidła zagotowujemy z sokiem z pomarańczy i wylewamy na gorący sernik.





SMACZNEGO!!!



P.S. Uwaga dla łasuchów takich jak ja- najlepiej smakuje, gdy jest lekko ciepły! :)



Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy