LAMPARCI CHLEBEK

Witam po krótkiej przerwie :) Po świątecznych wypiekach, słodkościach i innych pysznościach każdy, a przynajmniej większość z nas wraca do "normalnej" diety. Jako fanka wypieków nie mogę odpuścić, dlatego już wczoraj piekarnik pracował pełną parą i oto efekty- LAMPARCI CHLEBEK. Pewnie myślicie, że to jakieś ciasto, ale nie :) Dla mnie to forma pieczywa, które najlepiej smakuje z masłem, a jeszcze lepiej z NUTELLĄ (Kolejny ukłon dla fanów nutelli :P). Muszę się przyznać, że jeszcze niedawno nie wiedziałam o istnieniu takiego wypieku i było to wyzwanie dla mnie rzucone przez koleżanki.

Challenge accepted- mission completed.


A teraz ja rzucam Wam wyzwanie- do garów- pieczemy! :)




SKŁADNIKI:

380g mąki pszennej
30g cukru
1/2 łyżeczki soli
1 opakowanie suchych drożdży (7g)
250ml mleka (może być zimne z lodówki)
20g masła w temperaturze pokojowej (powinno być miękkie, by dobrze się wyrabiało)

Brązowe cętki: dodatkowo 15g kakao, 15g mleka
Ciemno-brązowe cętki: 10g kakao, 10g mleka


PRZYGOTOWANIE:

1. Do miski wsypujemy mąkę, cukier, sól, drożdże, mleko i zagniatamy ciasto. Dodajemy miękkie masło i wyrabiamy, aż będzie idealnie gładkie i elastyczne (pamiętajcie- ciasto drożdżowe- im dłużej wyrabiamy, tym jest lepsze :D).
2. Odważamy 320gram ciasta, przekładamy do miski, przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia (1,5-2h).
3. Do pozostałej części dodajemy kakao, mleko i wyrabiamy aż ciasto nabierze jednolitego koloru. Odważamy 200gram i odkładamy do wyrośnięcia.
4. Do ciasta które nam zostało ponownie dodajemy kakao, mleko i wyrabiamy do jednolitego koloru a następnie odkładamy do wyrośnięcia.
5. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, każdą część dzielimy na równe części i robimy kulki. Ja zrobiłam po 11.






6. Z najciemniejszych kulek robimy wałeczki (nie muszą być równe, wtedy nasz chlebek będzie miał różne rozmiary cętek).
7. Jasno-brązowe kulki rozwałkowujemy w prostokąty/ elipsy i owijamy wałeczki. To samo z jasnymi kulkami.




8. Gotowe wałeczki układamy równo w wysmarowanej masłem foremce i pozostawiamy do wyrośnięcia na godzinę.
9. Wyrośnięty chleb pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.





GOTOWE :)



SMACZNEGO!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy