PAVLOVA Z KREMEM I CZEKOLADĄ

Pora na kolejne słodkości. Tym razem mam dla Was przepis na pyszną,  klasyczną bezę Pavlova. Tak, wiem, wszyscy robią ją z owocami. Ale po to są wyjątki, by potwierdzały regułę. Lubię łamać stereotypy, dlatego ja udekorowałam bezę czekoladą chocola z prażoną kukurydzą od terravita. I wiecie co? Warto było 😜 Wiem, że w sieci jest mnóstwo przepisów na bezę, ja podaję swoje proporcje 😉.






SKŁADNIKI:
1. BEZA:
5 białek 
250g cukru
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej

2. KREM:
330ml śmietany 30%
250g mascarpone
3-4 łyżki cukru pudru (wedle uznania)
1 płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej




PRZYGOTOWANIE:
1. Białka ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dosypujemy cukier oraz mąkę ziemniaczaną, miksujemy do uzyskania gładkiej, lśniącej piany.
2. Pianę przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia tak, by uformować okrąg (u mnie średnica ok 24cm), szpatułką zagarniamy od dołu do góry tworząc ładny brzeg.
3. Bezę wkładamy do wcześniej rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, zmniejszamy temperaturę do 150 stopni.
4. Pieczemy 1 godz 40 minut w temperaturze 150 stopni z funkcją termoobieg (lub bez, w zależności od piekarnika), następnie wyłączamy piekarnik i pozostawiamy do całkowitego wystudzenia (u mnie cała noc).
5. Krem: śmietanę ubijamy z cukrem pudrem oraz mąką ziemniaczaną, dodajemy mascarpone, miksujemy do uzyskania gładkiego kremu.
6. Krem wykładamy na bezę, wyrównujemy, dekorujemy wybranymi dodatkami.





SMACZNEGO!!! 




Komentarze

  1. Beza na ogól chrzęści mi w zębach :( Co nie zmienia faktu, że wygląda po królewsku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z taką opinią jeszcze się nie spotkałam 😌😌

      Usuń
  2. Ale trafiłam😋 chodzi za mną beza od kilku tygodni. Twoja wygląda przepysznie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. W pieczeniu bezy jestem słaba, ale w jedzeniu - mistrz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trening czyni mistrza! Może się skusisz w pieczeniu :)

      Usuń
  4. U mnie w domu mistrzem od bezy jest mąż :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale zrobiłaś mi smaka na tą pyszną bezę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm pycha! Uwielbiam takie słodkości, zjadłabym teraz do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój od zawsze ulubiony deser!! :) Jutro nie będzie czasu na pieczenie ale czuję, że w sobotę odrobimy tłusty czwartek...bo kto powiedział,że muszą być tylko pączki i tylko w czwartek ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy