BABECZKI MARCEPANOWE

Marcepan to temat idealny na Święta. Oczywiście brak Świąt nie stanowi dla mnie problemu by zajadać się marcepanowymi słodkościami, jednak w tym okresie zdecydowanie nie może go zabraknąć. Tym razem sięgnęłam po klasyczny, marcepanowy baton w czekoladzie i odałam go do muffinek. Efekt? Przekonajcie się sami :) Dodam tylko, że przygotowywałam je już dwa razy (pod pretekstem wykorzystania różnych kształtów foremek, by nie wyjść na obżartucha :P







SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki pszennej
1 jajo
1,5 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka olejku migdałowego
1 duży baton marcepanowy w czekoladzie

Do dekoracji:
4 łyżki wody (niegazowana lub wystudzona przegotowana)
110g cukru pudru
Płatki migdałów



PRZYGOTOWANIE:
1. Suche składniki mieszamy w jednej misce (oprócz marcepanu), mokre w drugiej. Stopniowo przesypujemy suche do mokrych, mieszając trzepaczką lub lekko miksując. Marcepan kroimy na niewielkie kawałki, dodajemy do ciasta i mieszamy.
2. Gotowym ciastem napełniamy foremki na babeczki/ muffinki w 3/4 objętości (ja wybrałam foremki silikonowe- w odróżnieniu do metalowych czy ceramicznych, nie wymagają wcześniejszego natłuszczania)
3. Babeczki pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
4. Gotowe babeczki wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy do wystudzenia a następnie wyjmujemy z foremek.
5. Lukier: cukier puder rozpuszczamy w wodzie. Dokładnie mieszamy do uzyskania gładkiego lukru.
6. Wystudzone babeczki lukrujemy a następnie obsypujemy pokruszonymi w rękach płatkami migdałów.







SMACZNEGO!!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy