SAKIEWKI ORZECHOWE

W minionym tygodniu kurier dostarczył mi pyszną paczuszkę. Dlaczego? Dlatego, że znajdowały się w niej słodkie produkty firmy Helio. Między innymi była tam masa orzechowa. Przyznam, że nie znałam wcześniej tego produktu, jednak bardzo lubię orzechy, dlatego potraktowałam to jako wyzwanie. Otworzyłam puszeczkę i przepadłam :D Masa jest pyszna, z kawałkami orzeszków i idealnie nadaje się do różnego rodzaju wypieków. Zbliżają się Swięta, dlatego możecie ją wkomponować w swoje słodkie wyroby. Moja propozycja to pyszne, kruche sakiewki z orzechowym nadzieniem. Gwarantuję Wam, że będą się pięknie prezentowały na Waszych świątecznych stołach :)







SKŁADNIKI:
400g mąki pszennej
200g twardego masła pokrojonego w kostkę
2 jaja
4 łyżki cukru
szczypta soli

0,5 puszki masy orzechowej helio

dodatkowo:
mąka do podsypywania
cukier puder do dekoracji



PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Dzielimy je na mniejsze części.
2. Każdą część rozwałkowujemy na placki o grubości 0,5 cm (ważne by wcześniej lekko podsypać mąką stolnicę i wałek). Wykrawaczem o średnicy 8-10 cm wycinamy kółka.
3. Na środek kółek nakładamy łyżeczką porcje masy orzechowej.


4. Brzegi kółek zbieramy do siebie tworząc sakiewkę. Ważne jest by dokładnie ją skleić jednocześnie nie przerywając ciasteczka (gdy sakiewki będą zbyt słabo sklejone- otworzą się w trakcie pieczenia).


5. Gotowe sakiewki pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia przez 20-25 minut w temperaturze 200 stopni z funkcją termoobieg.
6. Upieczone ciasteczka studzimy na kratce, przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.







SMACZNEGO!!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

Obserwatorzy