JESIENNA SAŁATKA Z DYNIĄ

Kasza, jak wiecie, to temat bardzo szeroki. Nie tylko ze względu na mnogość rodzajów, ale także jeśli chodzi o możliwości jej wykorzystania. Do tej pory przedstawiłam Wam już wiele propozycji związanych z kaszą. Tym razem, korzystając z dobrodziejstw jesieni, czyli dyni, przygotowałam pyszną sałatkę, której podstawą jest właśnie kasza. Muszę przyznać, że za pierwszym razem przygotowywałam ją z nastawieniem, że będzie to dodatek do obiadu, jednak po jej wypróbowaniu zmieniłam koncepcję, zapakowałam ją do pojemnika i zabrałam ze sobą do pracy, by mieć przekąskę na drugie śniadanie. Dlatego jak widzicie, jej wykorzystanie również zależy od Was.







SKŁADNIKI:
1 szklanka kaszy pęczak
1 łyżka
500g dyni marynowanej
1 nieduża czerwona cebula
2 garści rukoli
3 łyżki oliwy z oliwek
4 łyżki pestek z dyni
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz do smaku




PRZYGOTOWANIE:
1. Kaszę gotujemy na sypko w 3 szklankach wody, z masłem i szczyptą soli. (Gotujemy około 15 minut, mieszając).
2. W misce łączymy kaszę, dynię, cebulę pokrojoną w kosteczkę, umytą i osuszoną rukolę. Dodajemy oliwę z oliwek, sól i pieprz do smaku.
3. Dynię podprażamy na suchej patelni, dodajemy do sałatki, mieszamy.







SMACZNEGO!!!



P.S. Jeśli nie macie marynowanej dyni, można ją bardzo łatwo przygotować samodzielnie.


Składniki:
500g dyni
1/4 szklanki cukru
1/3 szklanki octu jabłkowego
1 łyżeczka cynamonu
1 szklanka wody


Przygotowanie:
1. Dynię obieramy, czyścimy, kroimy w dużą kostkę.
2. Zagotowujemy szklankę wody z cukrem, octem jabłkowym oraz cynamonem. Dodajemy przygotowaną wcześniej dynię, gotujemy 3 minuty. Następnie zdejmujemy z ognia i zostawiamy w zalewie na około 10 minut.
3. Tak przygotowaną dynię odsączamy z zalewy i dodajemy do sałatki.

Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy