HRECZANYKI

Tym razem mam dla Was coś z kuchni polskiej. Dla mnie to nowość. Pomysł przywiozła moja mama ze swojej ostatniej wycieczki w Bieszczady. Naopowiadała, smaka zrobiła i tyle. A ja, jak to ja, przetrząsnęłam internet, zrobiłam i teraz z Wami się dzielę. Czym są hreczanyki? Gryczano-mięsne kotlety kresowe. Nazwa wywodzi się z regionalnego określenia gryki- hreczka. Przygotowanie jest bardzo proste. Oryginalnie smaży je się na patelni i podaje z sosem chrzanowym lub grzybowym i nie wykorzystuje się ziół. Ja wprowadziłam do nich subtelne zmiany. Ciekawi szczegółów? Oto one!







SKŁADNIKI:
1,5 szklanki kaszy gryczanej
500g mięsa mielonego (ja wykorzystałam drobiowe)
3 jaja
2 ząbki czosnku
2 łyżeczki bazylii
2 łyżeczki oregano
sól, pieprz do smaku
1 opakowanie mozzarelli (opcjonalnie)

dodatkowo: kilka listków bazylii do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Kaszę gotujemy na sypko i studzimy.
2. Do kaszy dodajemy mięso, jaja oraz przyprawy, mieszamy łyżką lub ręką do otrzymania jednolitego farszu.
3. Rękami formujemy nieduże kulki i lekko spłaszczamy. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
4. Mozzarellę kroimy w plastry, rozkładamy na kotletach.
5. Zapiekamy 25 minut w temperaturze 180 stopni.
6. Gotowe hreczanyki podajemy na ciepło z ulubionym sosem i sałatką.  Ja tym razem wybrałam domowy sos czosnkowy i buraczki.








SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

Obserwatorzy