DŻEM MORELOWY Z LAWENDOWĄ NUTĄ

Jak już zauważyliście, niedawno utworzyłam nową zakładkę- Przetwory. Niestety jest tam na razie dosyć pusto, dlatego mam dla Was kolejny przepis, który znajdzie się właśnie tam. Tym razem słodkości. Dżemy i konfitury to od lat specjalność mojej mamy. Śmiało mogę stwierdzić, że wśród wielu znajomych słynie właśnie z owocowych przetworów. A że się mawia "jaka matka taka natka".... no cóż, nie mogę być przecież gorsza prawda? Korzystając z letnich smaków, z pomocą mamy, przygotowałam dżem morelowy. Jest tak pyszny, że obawiam się iż nie dotrwa do zimy :P Chyba będę musiała powiększyć zapasy :D







SKŁADNIKI:
6kg moreli
1kg cukru
1 cytryna
3 łodyżki lawendy (razem z kwiatami) na każdy 1kg moreli (ja wykorzystałam 18 łodyżek)
1 żel-fix





PRZYGOTOWANIE:
1. Morele myjemy, osuszamy, usuwamy pestki i dzielimy na połówki lub mniejsze części. Zasypujemy je cukrem i odstawiamy na kilka godzin.
2. Morele z cukrem smażymy około 2-3 godzin do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
3. Lawendę zawijamy w kawałek gazy (tak, by kwiaty nie dostały się do dżemu- nabierze on wtedy mydlanego smaku :P). Całość smażymy jeszcze około godzin- do oczekiwanej przez nas konsystencji, blendujemy by uzyskać gładki dżem.
4. Wciskamy sok z cytryny, chwilę smażymy, cały czas mieszając. Wyjmujemy gazę z lawendą.
5. Gotowy dżem przekładamy do wyparzonych wcześniej słoiczków. Szczelnie zakręcamy i odwracamy do góry dnem. Słoiczki z dżemem przykrywamy kocykiem i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.







SMACZNEGO!!!!


P.s. Jesli wolicie, by dżem był bardziej cytrynowy, można dodać więcej cytryny :)


Komentarze

  1. Robiłam go - jest bardzo smaczny. Teraz szukam przepisu na powidła śliwkowe, ale nie wiem czy nie lepiej kupić te gotowe z Herbapolu https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe ? Koleżanka mówiła mi, że są równie dobre co te domowe no i nie mają w sobie konserwantów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kwestia indywidualna. Dla mnie żadne sklepowe nie będą smakowały jak domowe. Od dobrych 10 lat nie kupuję dżemów, nikomu w rodzinie nie smakują.

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

Obserwatorzy