ORKISZOWE PANCAKES Z MAKIEM I CYNAMONEM

Temat pancakes, jak zauważyłam, jest przez Was lubiany. Ja również baaaardzo je lubię. W zasadzie już się u nas utarło, że co sobotę, na śniadanie przygotowuję pancakes. Już nawet najmłodsza gdy słyszy, że jest sobota, woła "ja chcę dzisiaj pankejki na śniadanie!". Temat szeroki, przygotowanie szybkie a co najważniejsze- są po prostu pyszne. Uzupełniłam swoje braki w rodzajach mąk, dlatego dziś miałam duży wybór. Postawiłam na mąkę orkiszową, jednak spokojnie możecie zamienić ją pszenną, jeśli nie macie innej.







SKŁADNIKI (porcja dla 3 osób):
2 szklanki mąki orkiszowej (można zastąpić pszenną)
1 jajo
450g jogurtu naturalnego
3 łyżeczki cynamonu
1 łyżka cukru
3 łyżki maku
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia


Dodatki: wedle uznania



PRZYGOTOWANIE:
1. Białko oddzielamy od żółtka, ubijamy na sztywną pianę.
2. W misce umieszczamy żółtko oraz pozostałe składniki, miksujemy do uzyskania jednolitego ciasta. Dodajemy pianę z białka, mieszamy do połączenia składników.
3. Na rozgrzaną suchą patelnię nakładamy łyżką porcje ciasta. Smażymy z obu stron.
4. Gotowe pancakes układamy w piramidę, dekorujemy wybranymi dodatkami.






SMACZNEGO!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy