BŁYSKAWICZNY MALINOWY SERNIK NA ZIMNO

Lato to bogactwo smaków i kolorów. Wybór owoców jest tak duży, że nieraz trudno jest mi zdecydować, na co mam w danym momencie ochotę. Tym razem postawiłam na maliny. Dodatkowo, jako że tęskno mi już było do sernikowych klimatów, postanowiłam przygotować kolejną wariację. Lato dodatkowo sprzyja wypiekom "na zimno", zdecydowałam się na taki wypiek. Jego lekkość sprawia, że z chęcią sięgam po kolejny kawałek. Zresztą, większość z Was (a może już wszyscy? :D ), wie, że nigdy nie kończę na jednej porcji :P






SKŁADNIKI:
1. Biszkopt:
5 jaj
5 łyżek cukru
5 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju

2. Masa serowa:
750g ricotty
250g mascarpone
2 galaretki malinowe
400ml wrzątku

3. Dodatkowo:
200g dżemu malinowego
Około 300g malin do dekoracji



PRZYGOTOWANIE:
BISZKOPT;
1. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy stopniowo cukier oraz żółtka (po jednym) cały czas miksując.
2. Cienkim strumieniem, nie przerywając ubijania, wlewamy olej. Miksujemy do połączenia się składników.
3. Przesiewamy mąki oraz proszek do pieczenia, delikatnie mieszamy (tylko do połączenia składników).
4. Gotowe ciasto przelewamy na wyłożoną papierem do pieczenia formę (wymiary: 36,5x24,5x6cm).
5. Pieczemy 35 minut w temperaturze 180 stopni.
6. Gotowy biszkopt upuszczamy (w blaszce) 2-3x z wysokości 40cm (zapobiegniemy wtedy jego skurczeniu podczas stygnięcia) - warto upuścić blachę na ręcznik/ koc.
7. Biszkopt odstawiamy do wystudzenia. (Ja zwykle przygotowuję biszkopt późnym wieczorem dzień wcześniej, wtedy mam gwarancję, że dobrze się wystudzi).
8. Wystudzony biszkopt odklejamy od papieru do pieczenia, odwracamy dołem do góry. Równomiernie rozsmarowujemy dżem.

MASA SEROWA:
1. Galaretki rozpuszczamy w 400ml wrzątku. Odstawiamy do lekkiego wystudzenia (galaretka ma być ciepła, by masa serowa nie stężała zbyt szybko). W tym czasie możemy wymyć maliny i pozostawić do wysuszenia.
2. Ricottę oraz mascarpone przekładamy do miski, miksujemy do połączenia serów. Cienkim strumieniem wlewamy ciepłą (nie gorącą!) galaretkę, cały czas miksując na wolnych obrotach. Miksujemy tak długo, aż uzyskamy gładką, jednolitą i tężejącą masę.
3. Wykładamy na posmarowany dżemem biszkopt.
4. Rozkładamy maliny wedle własnego uznania.


5.  Gotowe ciasto wkładamy do lodówki, by masa serowa całkowicie stężała. (1-2 godziny powinny wystarczyć).









SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy