GERMKNÖDEL

Danie, które chcę Wam właśnie zaproponować, to klasyk austriackiej kuchni. Wielu z Was pomyśli- "żaden szał, to po prostu kluska na parze (buchta), czym się tu zachwycać". Jednak mi germknődel towarzyszy od wczesnych dziecięcych lat więc po pierwsze- mam do niego duży sentyment, po drugie- po prostu uwielbiam. Mając fazę, przygotowuję je kilka razy w miesiącu ;) przepis nie jest mój, zdradziła mi go pewna sympatyczna Austriaczka ;) są takie, jakie znam z wielu restauracji, dlatego spisuję przepis dla Was, ale również dla siebie, by go nie zgubić :)  a teraz- do dzieła. Mi już ślinka cieknie ;)








SKŁADNIKI:
30g świeżych drożdży
500g mąki
70g cukru
70g miękkiego masła
250ml letniego mleka
1 jajo
1 żółtko
szczypta soli

posypka:
150g zmielonego maku
4 łyżki cukru pudru

dodatkowo: 100g roztopionego masła do polania knedla






PRZYGOTOWANIE:
1. W letnim mleku rozpuszczamy drożdże. Dodajemy 3 łyżki cukru, mieszamy. Zasypujemy 2 łyżkami mąki i odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut. W tym czasie roztapiamy masło i odstawiamy do przestudzenia.
2. W misce przygotowujemy pozostałe składniki. Dodajemy roztopione masło oraz zaczyn drożdżowy i zagniatamy, do uzyskania gładkiego, elastycznego ciasta. Formujemy kulę, wkładamy do miski, przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 2h do wyrośnięcia,
3. Wyrośnięte ciasto dzielimy na równe części (ja dzielę na 8). Każdą część zagniatamy i formujemy kulki. Gotowe knedle oprószamy mąką. Odstawiamy na około 5 minut, by lekko się napuszyły.
4. Gotujemy na parze- około 10 minut.
5. Przygotowujemy posypkę- mak mieszamy z cukrem pudrem.
6. Ugotowane knedle oblewamy roztopionym masłem i obsypujemy makowo- cukrową posypką.




SMACZNEGO!!!!


P.S. W wersji oryginalnej są również powidła śliwkowe- możecie dodać je do środka knedla jeśli lubicie :) Nadmiar posypki warto przechować w zamrażalniku- przyda się do następnej porcji :D




Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy