SERNIK "SZARLOTKA"

Nie wiem jak Wy, ale ja należę do osób która baaaaaardzo często musi rozwiązywać "trudne" życiowe dylematy typu - zjadłabym to to to i tamto, no to co w takim razie mam upiec czy przygotować? Łatwo się domyślić- kobieta zmienną jest, ja również często zmieniam zdanie. Na szczęście rodzinka to łasuchy takie jak ja, dlatego mogę zaspokajać swoje zachcianki na bieżąco, ponieważ wypieki szybko znikają. Dziś miałam dylemat typu- sernik czy szarlotka? Nie potrafiłam zrezygnować z żadnego, więc postanowiłam zrobić 2 w 1. I oto jest. Kolejny pyyyyyyszny sernik do naszej kolekcji :)





SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 łyżka kakao
1 jajo
1 łyżka cukru
szczypta soli

2. Warstwa szarlotkowa:
500g obranych jabłek
50g masła
2 łyżki cukru trzcinowego
4 łyżeczki cynamonu

3. Warstwa serowa:
500g ricotty
250g mascarpone
1 jajo
50g białej czekolady
1 budyń waniliowy (niemiecki z lidla)
2 łyżeczki cynamonu

4. Lukier cynamonowy:
0,5 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka cynamonu
ok. 2-3 łyżki mleka (tylko do odpowiedniej gęstości)

5. Dodatkowo:
100g mielonych migdałów





PRZYGOTOWANIE:
1. SPÓD: Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Wypełniamy nim wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę- średnica 28cm (dno może być wysmarowane masłem, ja tym razem wyłożyłam papierem do pieczenia).
2. Podpiekamy spód w temperaturze 180 stopni przez 20 minut. Odstawiamy do wystudzenia.
3. JABŁKA: kroimy w niedużą kostkę. Masło roztapiamy z cukrem trzcinowym, dodajemy jabłka oraz cynamon i podsmażamy na niewielkim ogniu. WAŻNE: z jabłek nie ma powstać ciapka, owoce mają zmięknąć i nabrać ładnego koloru. Odstawiamy by lekko wystygły.
4. Na wystudzony spód równomiernie rozsypujemy mielone migdały.


5. Warstwę migdałową przykrywamy przygotowanymi wcześniej jabłkami.


6. Białą czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej.
7. SER: w misce umieszczamy oba rodzaje sera, wbijamy jajo i całość delikatnie mieszamy. Dodajemy budyń, cynamon oraz roztopioną czekoladę, mieszamy tylko do uzyskania gładkiej i jednolitej masy.
8. Gotową masę serową wykładamy na jabłka.
9. Sernik pieczemy 1h 5 minut w temperaturze 180 stopni. Wyciągamy go do wystudzenia.
10. LUKIER: podane składniki mieszamy energicznie, by uzyskać gładki lukier. Dekorujemy nim sernik i odstawiamy do stężenia.







SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy