RACUCHY GRYCZANE (bez jajek)

Placki, placki, placuszki.... Tego nigdy nie mam dosyć. Niby każde podobne, a jednak inne. Tym razem miałam ochotę przygotować gryczane pancakes, jednak okazało się, że zapomniałam zaopatrzyć się w jajka :P Dlatego zaryzykowałam, pokombinowałam i okazało się, że bez jajek też wyjdą pyszne placki. Jeśli macie podobny problem albo po prostu ochotę, skosztujcie ;) Jak dla mnie pycha :) W wolnej chwili (jeśli taką macie), zapraszam do zakładki śniadania- znajdziecie tam inne pyszne propozycje :) http://lubie-gary.blogspot.com/search/label/Śniadania








SKŁADNIKI: (porcja dla 3 osób)
1 szklanka mąki gryczanej ciemnej
300g jogurtu naturalnego
1 łyżka oleju
1 łyżka cukru trzcinowego
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1 garść słonecznika
1 garść sezamu
(jeśli macie ochotę, możecie dorzucić migdałów, orzechów, żurawiny czy innych bakalii, które lubicie)


Dodatkowo:
cukier puder do dekoracji
Wasze ulubione dodatki- ja tym razem wybrałam konfiturę z cukinii, którą przygotowała moja mama



PRZYGOTOWANIE:
1. Wszystkie składniki mieszamy w misce. Rozgrzewamy patelnię.
2. Na rozgrzaną patelnię nakładamy porcje ciasta tworząc placki (jedna łyżka = 1 placek). Smażymy z obu stron na złoty kolor (na suchej patelni!!)
3. Podajemy zaraz po przygotowaniu z wybranymi dodatkami.






SMACZNEGO!!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy