MATCHA BLONDIE

Co tu dużo mówić. Ochota na ciasto u mnie jest zawsze. Tym razem odkryłam spore zapasy białej czekolady, dlatego postanowiłam odpowiednio ją spożytkować :) Niestety albo i stety, wypieki z białej czekolady bardzo często są dla mnie zbyt słodkie czy po prostu mdłe. Dlatego tym razem dla złamania smaku dodałam zielonej herbaty matcha. Efekt? Pyszne ciasto. Słodkie, dla niektórych pewnie za bardzo (możecie zredukować ilość cukru), jednak aromat matcha nadaje mu bardzo ciekawy smak. Przekonajcie się sami :) Przygotowanie jest błyskawiczne, więc argumenty "nie mam teraz czasu" schowajcie na inny przepis :P







SKŁADNIKI:
140g masła
200g białej czekolady
100g cukru
2 jaja
100g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 czubate łyżeczki herbaty matcha
szczypta soli




PRZYGOTOWANIE:
1. Masło + 100g białej czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy cukier i mieszamy energicznie do uzyskania gładkiego, gęstego "syropu". Odstawiamy do lekkiego przestudzenia.
2. 100g czekolady kroimy w drobną kostkę.
3. Jajka roztrzepujemy widelcem w misce. Wlewamy przygotowany wcześniej syrop i energicznie mieszamy do połączenia się składników. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli oraz herbatę i mieszamy by uzyskać jednolitą masę.
4. Wsypujemy pokrojoną w kostkę czekoladę, mieszamy.
5. Całość przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia foremki o wymiarach 20x20cm. Pieczemy w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg przez 30-35 minut (do suchego patyczka).






SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy