BUŁECZKI Z KASZĄ GRYCZANĄ

Pomysł na bułeczki z kaszą zrodził się z zazdrości. Nie jest to dobra cecha, ale w przypadku kulinariów bardzo często prowokuje do działania. Otóż pewnego pięknego wieczoru, od bliskiej koleżanki dostałam wiadomość- "jem bułki z kaszą gryczaną, ale pycha". No i oczywiście u mnie reakcja łańcuchowa- ślinotok, zazdrość, burczenie w brzuchu, wilczy apetyt i inne cechy, które specjaliści pięknie przyporządkowaliby do jakiejś jednostki chorobowej :P Gdy emocje opadły, stwierdziłam, że no przecież w czym problem. Zakasałam rękawy i zabrałam się do pracy. Efekty widzicie tutaj :) Jeśli lubicie kaszę gryczaną, wierzcie mi- będziecie zadowoleni :)







SKŁADNIKI:
1. Bułki:
25g drożdży
150ml mleka
łyżeczka cukru
350g mąki pszennej
50g roztopionego masła
szczypta soli

2. Farsz:
100g kaszy gryczanej (waga po ugotowaniu)
1 cebula
1 łyżka masła
3 ziemniaki ugotowane w mundurkach
świeżo zmielony pieprz
2 łyżeczki oregano
2 łyżeczki tymianku
pół łyżeczki bazylii

dodatkowo:
mleko do posmarowania
sezam, słonecznik do posypania



PRZYGOTOWANIE:
1. Kaszę i ziemniaki gotujemy, odstawiamy do wystygnięcia.
2. Przygotowujemy zaczyn na ciasto: drożdże rozpuszczamy z cukrem w 50ml ciepłego mleka, zasypujemy łyżką mąki i odstawiamy na około 10 minut
3. Masło podgrzewamy z pozostałym mlekiem (100ml) aż do rozpuszczenia masła, odstawiamy do wystygnięcia.
4. Mąkę przesiewamy, dodajemy zaczyn, szczyptę soli, przestudzone mleko z masłem i zagniatamy na gładkie ciasto. Musi być sprężyste i miękkie. Wyrobione ciasto wkładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 1,5h- do podwojenia objętości.
5. Farsz: cebulkę podsmażamy na łyżce masła. W misce mieszamy kaszę z pogniecionymi lub przeciśniętymi przez praskę ziemniakami. Dodajemy cebulkę oraz przyprawy i dokładnie mieszamy.
6. Wyrośnięte ciasto zagniatamy przez chwilę, formujemy w rulon i dzielimy na 16 równych części. Każdy kawałek rozpłaszczamy, na środek nakładamy łyżkę farszu i zaklejamy w bułeczkę.
7. Gotowe bułki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy mlekiem i posypujemy sezamem/ słonecznikiem. Przykrywamy ściereczką, odstawiamy na około 20 minut by lekko podrosły.



8. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez około pół godziny.






SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

  1. Świetny pomysł :)
    Myślę, że zamysł był wzięty z przepisu na piróg biłgorajski. Idąc na całego, można zgapić z tego przepisu jeszcze podsmażony boczek, żeby było aromatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt- jadłam kiedyś taki piróg, nie ukrywam, że był pyszny. Nie pamiętałam do końca jego smaku i przygotowałam swoją wersję :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy