TARTA Z ŁOSOSIEM "5 SMAKÓW"

Tarta, którą właśnie Wam proponuję powstała, dzięki mojej fantazji :) Pomysłem wyjściowym był łosoś z ziemniaczkami i sosem beszamelowym. Jednak po chwili namysłu, jak to mam w naturze- kombinowałam i wykombinowałam coś innego. Mi i mojej rodzinie bardzo smakowało. Mam nadzieję, że Wam również :)







SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
200g mąki pszennej
100g twardego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
szczypta soli

2. Sos beszamelowy
70g masła
2 łyżki mąki
0,5l mleka
1,5 łyżeczki gałki muszkatałowej

3. Nadzienie:
400g łososia (filet)
4 nieduże ziemniaki ugotowane w mundurkach
3 garście świeżego szpinaku
100g twarogu (chudy/ półtłusty)
2 łyżeczki oregano
1-2 łyżeczki tymianku
kolorowy, świeżo mielony pieprz



PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną masłem tortownicę. Podpiekamy 20 minut w temperaturze 180 stopni.
2. Łososia myjemy, osuszamy, odcinamy skórę i kroimy w kostkę. Przyprawiamy tymiankiem i kolorowym pieprzem.
3. Szpinak myjemy, osuszamy, odrywamy ogonki i rwiemy na mniejsze kawałki. Ziemniaki obieramy ze skóry, kroimy na plasterki.
4. SOS (przygotowujemy w garnku z nieprzywierającym dnem): masło roztapiamy, dodajemy mąkę, energicznie mieszamy do uzyskania złocistej zasmażki. Małymi porcjami wlewamy mleko, cały czas mieszając. Dodajemy gałkę muszkatałową. Gotujemy na niewielkim ogniu, do uzyskania niezbyt gęstego, gładkiego sosu.
5. Na podpieczony spód wykładamy łososia, przykrywamy go ziemniakami.


6. Równomiernie rozsypujemy szpinak. Tartę zalewamy sosem beszamelowym.
7. Całość pokrywamy pokruszonym twarogiem i posypujemy oregano.


8. Zapiekamy 25 minut w temperaturze 180 stopni.




SMACZNEGO!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy