CHLEB TOSTOWY

Pomysł na chleb tostowy powstał w związku z najprostszym powodem :D Czyli tzw. "mam smaka na..." Smak był ogromny, więc nie zastanawiałam się zbyt długo. Przeszukałam internet, przeczytałam cenne wskazówki, wyciągnęłam wnioski i oto proponuję Wam przepis na pyszny chleb tostowy, który idealnie spisuje się w roli zwykłego pieczywa, ale jako tosty smakuje jeszcze lepiej. Jeśli są tu tosto- maniacy, łapcie, myślę że będziecie zadowoleni :)








SKŁADNIKI:
1. Zaczyn
250 ml ciepłej wody
50ml oliwy z oliwek
20g świeżych drożdży
1 łyżka miodu
1 łyżka mąki

2. Chleb
400g mąki pszennej typ 500
max 0,5 szklanki mąki do podsypania
4 łyżki otrębów (u mnie orkiszowe)
szczypta soli

3. Dodatkowo
niewielka ilość oleju do wysmarowania formy
garść otrębów do obsypania formy




PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników przygotowujemy zaczyn. Zasypujemy łyżką mąki i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10-15 minut.
2. Do przygotowanej mąki z otrębami wlewamy wyrośnięty zaczyn. Zagniatamy gładkie ciasto, lekko podsypując mąką. Ciasto ma kleić się do rąk, dlatego ważne by nie przekraczać 0,5 szklanki mąki do podsypania- gdy dodacie jej zbyt dużo, chleb będzie się kruszył.
3. Wyrobiony chlebek przekładamy do miski, przykrywamy cienkim ręcznikiem i odstawiamy na 1 godzinę do wyrośnięcia.
4. Wyrośnięty chleb przekładamy na stolnicę, chwilę zagniatamy, formujemy bochenek. Przekładamy go do wcześniej przygotowanej formy (wymiary: 14x24cm ), przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy na 30 minut do ponownego wyrośnięcia.




5. Pieczemy 40 minut w temperaturze 200 stopni. Zjadamy oczywiście tak, jak lubimy najbardziej (U mnie zniknęły duże ilości nutelli :P mniam!)








SMACZNEGO!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy