JAGODZIANKI

Dzisiejsze jagodzianki powstały trochę na zasadzie- wszyscy mają, mam i ja :) w zasadzie ze wszystkich stron bombardowani jesteśmy przepisami na jagodzianki. Dlatego choć zwykle nie kieruję się tą zasadą, tym razem mogę zrobić wyjątek. Pozazdrościłam jagodowych wypieków, zdobyłam jagody, wyrobiłam ciasto i oto są :) A raczej były :D Zdecydowanie szybciej zniknęły, niż ciasto zdążyło wyrosnąć, więc jeszcze dziś, najpóźniej jutro pojawi się kolejna partia :)




 

SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
500g mąki pszennej
7g suchych drożdży
250ml mleka (ciepłego)
70g roztopionego masła
1 jajo
1/3 szklanki cukru
szczypta soli

2. Nadzienie:
300g umytych i osuszonych jagód
2 opakowania cukru wanilinowego
2 łyżki cukru
1,5 czubatej łyżki mąki ziemniaczanej

3. Dodatkowo:
cukier puder do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Wszystkie składniki zagniatamy na jednolite ciasto. Wyrabiamy minimum 10 minut aż będzie gładkie i elastyczne. Warto poświęcić kilka minut więcej na wyrabianie ciasta drożdżowego, wtedy będziemy mieli gwarancję puszystych i delikatnych wypieków :)
2. Wyrobione ciasto przykrywamy cienkim ręcznikiem, odstawiamy na 2 godziny do wyrośnięcia.
3. Jagody mieszamy z cukrami i mąką ziemniaczaną.
4. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 16 równych części. Każdą część rozwałkowujemy na mały placuszek. Na każdy placuszek nakładamy dużą łyżkę jagodowego farszu.


5. Placuszki zamykamy w sakiewki, bardzo dokładnie sklejając brzegi ciasta, by nadzienie nie uciekło w trakcie pieczenia. Formujemy małe bułeczki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (sklejoną częścią do dołu).


6. Przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy na 40minut do napuszenia.
7. Jagodzianki pieczemy 20 minut w temperaturze 200 stopni. Gotowe odstawiamy do lekkiego wystudzenia, dekorujemy cukrem pudrem i jeszcze ciepłe zjadamy.






SMACZNEGO!!!!

Komentarze

  1. Bardzo lubię jagodzianki, moja mama robi podobne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię jagodzianki ale sama się jeszcze nie odważyłam zrobić

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy