CIASTO Z BUDYNIOWĄ PIANKĄ

Sezon truskawkowy niestety powoli dobiega końca. Dlatego na zakończenie mam dla Was pyszne i lekkie ciasto z truskawkami. Na szczęście pojawiają się kolejne owoce, a ciasto jest dosyć uniwersalne jeśli chodzi o dobór owoców, więc spokojnie będziecie mogli zastąpić truskawki malinami, jeżynami czy innymi lubianymi przez Was owocami. Ciasto lekkie w smaku, proste w wykonaniu, dlatego polecam, bo jest naprawdę pyszne :)







SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
440g mąki pszennej
5 żółtek
1 kostka margaryny Kasia
0,5 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


2. Budyniowa pianka:
2 budynie waniliowe (u mnie tradycyjnie niemieckie z Lidla)
5 białek
0,5 szklanki cukru pudru
0,5 szklanki oleju


3. Dodatkowo:
około 30 truskawek (u mnie weszło 25, wszystko zależy od wielkości)
cukier puder do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. Margarynę kroimy na kostkę. Dodajemy resztę składników i szybko zagniatamy na gładkie ciasto. Dzielimy na 2 części- 2/3 wkładamy do lodówki na około 0,5 godziny, 1/3 umieszczamy w zamrażarce.
2. Gdy ciasto się schłodzi, wyklejamy nim formę wyłożoną papierem do pieczenia (u mnie forma 32x24cm). Podpiekamy 15-20 minut w temperaturze 180 stopni. Podpieczony spód odstawiamy do wystudzenia.
3. Białka z cukrem ubijamy na sztywno. Dodajemy budynie (proszek) i delikatnie mieszamy. Gdy masa jest gładka, wlewamy olej i mieszamy na wolnych obrotach do połączenia się składników.
4. Przygotowaną piankę wykładamy na podpieczony spód. Równomiernie układamy umyte i pokrojone na połówki truskawki.


5. Część która była w zamrażarce scieramy na tarce (grube oczka) i rozsypujemy równomiernie na całej powierzchni ciasta.

 
6. Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.
7. Wystudzone ciasto dekorujemy cukrem pudrem.




SMACZNEGO!!!

Komentarze

  1. Moja mama takie robi i je ubóstwiam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Super jest to ciasto :) Chociaż truskawki lubię to w cieście już nie więc dla mnie wersja bez owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owoce i budyń to dla mnie pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się proste, może i ja bym mogła takie zrobić :)
    Przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy