BŁYSKAWICZNE CIASTO Z JAGODAMI

Przepis, który chcę Wam zaproponować, to naprawdę błyskawiczne ciasto. Tego typu wypieki bardzo często mi się przydają, z dwóch prostych powodów :) Otóż znacie mnie- uwielbiam słodkości. Często potrzebuję zjeść domowe ciasto. No dobra, najlepiej codziennie. Nie zawsze jednak mam czas, by poświęcać mu dużo czasu :) Drugi powód? Czasem wpadają niezapowiedziani goście lub późno zapowiedziani. Wtedy trzeba złapać szybko co trzeba i do dzieła. Tym razem jednak przeważyła moja potrzeba :D złapałam kilka składników, w tym jeszcze jagody, bo jeszcze są (ale spokojnie można zastąpić je innymi owocami, gdy znikną). No i jest :)

 



SKŁADNIKI:
 1. Ciasto:
220g mąki pszennej
80g cukru
1 jajo
1 opakowanie cukru wanilinowego
50g roztopionego masła
1 szklanka mleka
szczypta soli
300-400g jagód

2. Cynamonowa kruszonka:
40g masła
60g mąki pszennej
2 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu

3. Lukier:
6-7 łyżeczek cukru pudru (bardzo czubatych)
2 łyżeczki wody





PRZYGOTOWANIE:
1. Jajo z cukrem ucieramy mikserem do uzyskania białej, puszystej masy. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, mleko, masło (przestudzone), sól i miksujemy do połączenia się składników.
2. Wsypujemy jagody, delikatnie mieszamy, by w miarę równomiernie się rozmieściły.
3. Gotowe ciasto przekładamy do wysmarowanej masłem tortownicy (średnica 28cm).
4. Z podanych składników zagniatamy kruszonkę i rozsypujemy ją równomiernie na cieście.
5. Pieczemy 45 minut w temperaturze 190 stopni.
6. Upieczone ciasto odstawiamy do wystudzenia. W tym czasie przygotowujemy lukier. Polewamy nim lekko ciepłe ciasto i zjadamy :) (Najlepiej smakuje jeszcze ciepłe!)





SMACZNEGO!!!!!



P.s. Ok, zarzucicie mi, że długo się piecze, ale za to przygotowanie naprawdę jest błyskawiczne :D

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy