DROŻDŻOWA CHMURKA

Pomysł na drożdżową chmurkę powstał drogą dedukcji. Była chęć na coś słodkiego, z makiem i drożdżowego. Kombinowałam, kombinowałam aż wykombinowałam :) Skąd nazwa? Takie moje skojarzenie :D Ciepły, słoneczny dzień i pyszne bułeczki przypominały mi delikatną chmurkę. Jak to bywa z chmurami, często szybko znikają- moja drożdżowa również szybko zniknęła ;D





SKŁADNIKI:
1. Ciasto drożdżowe:
3 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru
3/4 szklanki ciepłego mleka
1 jajo
30g świeżych drożdży
70g roztopionego masła
szczypta soli

2. Nadzienie makowe:
400g gotowej masy makowej

3. Dodatkowo:
mleko do posmarowania bułeczek
cukier puder do dekoracji








PRZYGOTOWANIE:
1. Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku z łyżką cukru. Zasypujemy łyżką mąki i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 10 minut
2. W misce mieszamy suche składniki. Dodajemy drożdże, roztopione (i przestudzone) masło, wbijamy jajo.
3. Całość zagniatamy minimum 15 minut, aż ciasto będzie odchodzić od ręki i będzie idealnie gładkie (można lekko podsypać mąką). Im dłużej wyrabiamy, tym lepsze ciasto powstanie.
4. Przykrywamy cienkim ręcznikiem i odstawiamy na około 2h do podwojenia objętości.
5. Wyrośnięte ciasto wyjmujemy na posypaną mąką stolnicę. Chwilę zagniatamy, tworzymy wałek i kroimy go na 13 równych części (może być więcej jeśli wolicie mniejsze bułeczki).
6. Każdą część rozpłaszczamy rękami na okrąg, nakładamy łyżeczkę masy makowej (tyle ile krążek będzie w stanie pomieścić) i zamykamy w bułeczkę.


7. Tak przygotowanymi bułeczkami wypełniamy wysmarowaną masłem tortownicę. Przykrywamy cienkim ręcznikiem i odstawiamy na około godzinę.


8. Po wyrośnięciu bułeczki smarujemy mlekiem i pieczemy ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni aż będą ładnie zrumienione.
10. Po upieczeniu dekorujemy cukrem pudrem :)



  






SMACZNEGO!!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy