SERNIK POD BEZOWĄ KOŁDERKĄ

Bardzo lubię eksperymentować w kuchni. Poznawanie nowych połączeń smakowych przynosi dużą satysfakcję. W mojej kuchni nie ma miejsca ani czasu na nudę. Jednak i ja mam czasem ochotę na klasyk. Zwykle nie mam wtedy pod ręką ciasta babci, które od lat smakuje tak samo, dlatego wtedy sięgam po swoje klasyki :) Jednym z nich jest właśnie sernik pod bezową kołderką. Smakuje wszystkim bez wyjątku. Możecie mi zaufać, ponieważ testowałam na wielu podniebieniach i brzuchach :) A dla tych, którzy są tradycjonalistami w dziedzinie kulinariów i nie lubią moich innowacyjnych połączeń- ten sernik zawsze smakuje :) Pamiętajcie- testowane na ludziach :P




SKŁADNIKI:


1. Kruchy spód
200g mąki pszennej
100g masła
2 łyżki cukru
1 jajo
szczypta soli

2. Masa serowa
750g ricotty
250g mascarpone       (sernik można przygotować również na twarogu sernikowym- z wiaderka- 1kg)
4 jaja
4 żółtka
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki oleju
1,5 szklanki mleka
2 budynie waniliowe w proszku (u mnie tradycyjnie- niemiecki z Lidla)

3. Beza
4 białka
0,5 szklanki cukru



PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników zagniatamy gładkie ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną masłem formę o wymiarach 20x30cm. Podpiekamy 20minut w temperaturze 180 stopni.
2. Ser wkładamy do dużej miski, dodajemy cukier i miksujemy. Wbijamy jaja oraz żółtka, wsypujemy budynie, miksujemy. Gdy otrzymamy gładką masę, dodajemy mleko oraz olej i miksujemy na wolnych obrotach do połączenia się składników (przy zbyt wysokich obrotach masa zacznie pryskać na wszystkie strony :P). Gotową masę serową wykładamy na podpieczony spód i pieczemy 50minut w temperaturze 180 stopni.
3. Pod koniec pieczenia białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i chwilę ubijamy. Piankę wykładam na masę serową i pieczemy przez 15minut.
4. Upieczony sernik wyjmujemy z piekarnika i studzimy.




SMACZNEGO!!!!!


Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy