ORZECHOWE CIASTECZKA KRUCHO-DROŻDŻOWE

 Ciasto krucho- drożdżowe większości z Was pewnie kojarzy się z rogalikami. Ja sama do niedawna piekłam z niego tylko rogaliki. Zwykle z czekoladą, bądź saute. Tym razem jednak wyszłam ze swojego stereotypu i zamiast zwijać ciasno rogaliki, wraz z córką upiekłam pyszne ciasteczka. Kto się skusi? :D





SKŁADNIKI:

500g mąki pszennej

40g drożdży świeżych (lub 2 opakowania suchych)

200g masła

100g cukru

100g masła orzechowego (u mnie z kokosem od OneDayMore

1 szklanka ciepłego mleka

cukier puder do dekoracji


PRZYGOTOWANIE:

1. Wszystkie składniki umieszczamy w misce (drożdże wkruszamy, masło kroimy w kostkę). Całość zagniatamy do uzyskania gładkiego ciasta.

2. Gotowe ciasto dzielimy na mniejsze porcje. Wałkujemy na grubość około 0,5cm, wycinamy ciasteczka w ulubionych kształtach.

3. Ciastka pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia- około 15 minut w temperaturze 200st .

4. Dekorujemy cukrem pudrem.






SMACZNEGO!!!!



Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy