SZARLOTKOWE BABECZKI Z RODZYNKAMI I MIGDAŁAMI

Jesienią klasycznym wypiekiem w moim domu jest szarlotka i wszystkie jej pochodne. Tym razem jesienne, cynamonowe smaki wykorzystałam do przygotowania babeczek. Tak naprawdę w temacie szarlotki mistrzynią jest moja Mama, dlatego nawet nie próbuję jej dorównać- Szarlotka Królewska wszystkich powala. I tak niech zostanie :) A ja tymczasem mam dla Was przepis na moje szarlotkowe kombinacje :)






SKŁADNIKI: (12 dużych babeczek)
3 szklanki mąki pszennej
2+1/3 szklanki mleka
1 jajo
1/4 szklanki cukru
1/3 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki cynamonu
3 średniej wielkości jabłka
1 garść rodzynek Helio
2 garści płatków migdałowych

Dodatkowo:
olej do wysmarowania foremek
płatki migdałowe do obsypania babeczek
cukier puder do dekoracji






PRZYGOTOWANIE:
1. Mokre składniki mieszamy trzepaczką w misce, do połączenia się składników.
2. Do mokrych składników dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, cukier oraz cynamon, mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
3. Jabłka myjemy, osuszamy, wycinamy gniazda nasienne. Scieramy na grubych oczkach tarki (jeśli skórka jest jędrna, nie trzeba ich obierać).
4. Jabłka dodajemy do ciasta. Dosypujemy rodzynki oraz płatki migdałowe, mieszamy.
5. Wysmarowane ceramiczne foremki (sufletówki) wypełniamy ciastem w 3/4 objętości. Wierzch każdej babeczki wykańczamy płatkami migdałowymi.
6. Pieczemy 35 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
7. Przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.





SMACZNEGO!!!!



P.S. Jeśli nie macie ceramicznych foremek, do wypieku babeczek świetnie sprawdzą się foremki silikonowe lub blacha do pieczenia muffinek.
Foremki, które wykorzystałam znajdziecie w sklepie Kredens Babci Heli.

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy