SERNIK WANILIOWO- KRÓWKOWY

Po lekkich, błyskawicznych ciastach na zimno, pora na trochę klasyki, z nutą ekstrawagancji :P Żartuję oczywiście, choć klasyka rzeczywiście pojawi się w tym przepisie. Gdzie? Oczywiście w serniku. Jak doskonale wiecie, sernik to jedno z najczęściej pieczonych przeze mnie ciast. Jako dowód, mam dla Was całą gamę różnych przepisów do wyboru. Znajdziecie je tutaj. Tym razem postawiłam na połączenie klasycznego, kremowego sernika waniliowego z dodatkiem krówek kakaowych. Rezultat? Pyszny, rozpływający się w ustach sernik. Trudno było wytrzymać do jego wystudzenia.... :D







SKŁADNIKI:
750g ricotty
250g mascarpone
2 jaja
1 opakowanie budyniu waniliowego
1/3 szklanki cukru
150g krówek kakaowych super krówka

dodatkowo:
kakao do dekoracji




PRZYGOTOWANIE:
1. Ricottę mieszamy z mascarpone, jajami, budyniem w proszku oraz cukrem.
2. Krówki kroimy na niewielkie kawałki. Dodajemy do gładkiej masy serowej, mieszamy.
3. Masę serową przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy/ kwadratowej formy ( u mnie kwadratowa forma o wymiarach 24x24cm).
4. Pieczemy 1h 10 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg a następnie 10 minut w temperaturze 150 stopni z funkcją termoobieg. Gotowy sernik zostawiamy w otwartym piekarniku do całkowitego wystudzenia. Przed podaniem dekorujemy gorzkim kakao.






SMACZNEGO!!!!



Komentarze

  1. Taka że mnie Pani domu.. Próbowałam zrobić czekoladowe babeczki z przepisu na insta i oczywiście wyszedł mi zakalec... Dobrze że mój mąż nie lubi ciast 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

Obserwatorzy