PIZZA RAGU

Z każdej podróży, bliskiej czy dalekiej, zawsze staram się wyciągnąć dla siebie jak najwięcej. Oczywiście w głównej mierze jeśli chodzi o kulinaria. Każdy kraj ma swoją tradycyjną kuchnię. Wszędzie znajdziemy niepowtarzalne przysmaki. Jako że kuchnia włoska jest mi bliska, bardzo często wykorzystuję ją u siebie w domu. W tym roku, w jednej z włoskich pizzerii zamówiłam pizzę ragu. Niestety nie znając włoskiego, niezbyt potrafiłam zrozumieć kelnera, który próbował wytłumaczyć co jest w składzie, więc domyślając się co nieco, postanowiłam zaryzykować. I był to strzał w 10! Pizza ragu okazała się pyszną pizzą z sosem pomidorowym, mięsem mielonym przygotowanym na sposób bolognese oraz mozzarellą. Zapamiętałam smak, przywiozłam go do domu i w swojej kuchni przygotowałam własną wersję tej pizzy. Teraz kolej na Was :) Pamiętajcie- kwintesencją włoskiej pizzy jest ciasto- idealnie cienkie i chrupiące.







SKŁADNIKI: (na 2 duże pizze)
1. Ciasto:
250g mąki do pizzy
20g drożdży
120ml ciepłej wody
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka bazylii
0,5 łyżeczki cukru
szczypta soli

2. Nadzienie ragu:
350g mięsa mielonego (u mnie drobiowe)
1 puszka krojonych pomidorów
2 łyżeczki bazylii
1 łyżeczka rozmarynu
0,5 łyżeczki shoarma
świeżo mielony pieprz
2 łyżki oleju

3. Dodatkowo:
2 opakowania mozzarelli (startej na grubych oczkach)
250g sosu pomidorowego (swój przygotowałam z pomidorów, z dodatkiem oliwy z oliwek, bazylii oraz oregano)
listki bazylii do dekoracji





PRZYGOTOWANIE:
1. CIASTO: 
Zaczyn: drożdże z cukrem rozpuszczamy w ciepłej wodzie, zasypujemy łyżką mąki, odstawiamy na 10-15 minut w ciepłe miejsce. W misce przygotowujemy pozostałe składniki, dodajemy zaczyn drożdżowy, zagniatamy gładkie ciasto. (Należy je wyrabiać minimum 10 minut). Zagniecione ciasto umieszczamy w misie, przykrywamy lnianym ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1,5-2h do podwojenia objętości.
2. NADZIENIE RAGU: na patelni rozgrzewamy olej. Dodajemy mięso, podsmażamy. Dodajemy pomidory oraz przyprawy, dusimy na wolnym ogniu, do zredukowania sosu. Całość blendujemy.
3. Gdy ciasto podwoi objętość wykładamy je na oprószoną mąką stolnicę, chwilę zagniatamy. Dzielimy na 2 równe części. Każdą z nich rozwałkowujemy na bardzo cienki okrąg o średnicy około 40cm (grubość około 3mm). Rozsmarowujemy sos pomidorowy, nakładamy porcje mięsnego nadzienia i równomiernie rozsypujemy startą mozzarellę.
4. Pizze pieczemy na rozgrzanym kamieniu w maksymalnej temperaturze piekarnika z funkcją termoobieg przez 15 minut. (Ja swój piekarnik z kamieniem nagrzewam do maksymalnej temperatury przez około 25 minut). Jeśli nie macie kamienia do pizzy, można je upiec na tradycyjnej blasze, również rozgrzanej do maksymalnej temperatury, jednak czas pieczenia może wtedy ulec wydłużeniu).
5. Gotowe pizze dekorujemy listkami bazylii.












SMACZNEGO!!!!!!





Komentarze

  1. Uwielbiam pizzę, wczoraj też robiliśmy, u mnie zawsze mąż urabia ciasto, ma więcej sił ode mnie, więc ciasto wychodzi idealne 😁💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nikomu nie oddaję tej przyjemności. Zawsze bardzo długo zagniatam, dzięki czemu jest bardzo elastyczne i mogę przygotować prawdziwą włoską pizzę na cieniutkim spodzie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy