SERNIK OREO

Sernik w moim przypadku, to najlepszy dowód na to, że z wiekiem smaki się zmieniają i to bardzo. Podobnie jak z kaszą gryczaną, również wszelkiego rodzaju serniki traktowałam w dzieciństwie jako karę za swoje zachowanie tylko w zasadzie nie wiedziałam do końca za co. Gdy byłam nastolatką, myślałam że to troska rodziców o moją wagę (hahahaha, żartuję, nigdy nie było z tym problemów :D). Generalnie nienawidziłam serników i omijałam je bardzo szerokim łukiem. Jak jest teraz? Gdy zostaje ostatni kawałek, wierzcie mi, prawo dżungli w pełni- kto pierwszy ten lepszy. By jednak nikt z domowników nie był zawiedziony, że ciasto się skończyło, jak zdążyliście się już na pewno przekonać, serniki przygotowuję bardzo często :)






SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki pszennej
100g masła
1 łyżka kakao
1 jajo
1 łyżka cukru
szczypta soli

2. Masa serowa:
750g ricotty
250g mascarpone
2 jaja
1 opakowanie budyniu waniliowego
0,5 szklanki cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
100g białej czekolady
15 ciasteczek oreo (lub odpowiednik- ja tym razem wykorzystałam ciasteczka Neo dostępne w lidlu)

3. Polewa czekoladowa:
100g gorzkiej czekolady
0,5 szklanki mleka

4. Dodatkowo:
10 ciasteczek oreo do dekoracji







PRZYGOTOWANIE:
Kruchy spód:
1. Z podanych składników zagniatamy gładkie ciasto. Wyklejamy nim wyłożone papierem do pieczenia dno tortownicy (średnica 26-28cm) i podpiekamy 20 minut w temperaturze 200 stopni.


Masa serowa:
1. Do dużej miski przykładamy ser. Dodajemy jaja, cukier, cukier wanilinowy. Całość mieszamy do uzyskania gładkiej, kremowej masy.
2. Wsypujemy budyń w proszku i mieszamy do połączenia się składników.
3. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy do masy serowej, mieszamy.
4. Ciasteczka oreo kruszymy/ kroimy na mniejsze części. Dodajemy do masy serowej, mieszamy.
5. Na podpieczony spód wykładamy gotową masę.
6. Sernik zapiekamy 1h 10 minut w temperaturze 180 stopni, potem 10 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
7. Upieczony sernik studzimy i dekorujemy polewą


Polewa czekoladowa:
1. Czekoladę łamiemy na mniejsze części, wykładamy do niewielkiego rondelka (może być patelnia, najlepiej z nieprzywierającą powłoką). Wlewamy mleko. Cały czas mieszając, podgrzewamy masę tak długo aż uzyskamy gładką, niezbyt gęstą polewę.
2. Polewę wylewamy na wystudzony sernik, wyrównujemy (jeśli będzie on lekko ciepły, polewa nie zastygnie tak szybko i będzie nam łatwiej ją wyrównać). Dekorujemy pokrojonymi na mniejsze części ciasteczkami oreo. Gotowy sernik odstawiamy by polewa zastygła.












SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy