MUFFINKI KASZTANKOWE

Pomysłów na babeczki czy muffinki jest wszędzie mnóstwo. U mnie również znajdziecie już wiele propozycji. Przygotowuję je naprawdę często, ponieważ razem z Mężem, uwielbiamy je zabierać ze sobą do pracy. Świetnie sprawdzają się jako forma słodkiej przekąski. By się nie znudziły, wykorzystuję swoją wyobraźnię i wymyślam nowe propozycje. Tym razem wersja kasztankowa. Uwielbiam te cukierki, a Wy? :)







SKŁADNIKI:
2,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki mleka
1 jajo
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 tabliczki czekolady o smaku kasztanków

dodatkowo: 
masło do natłuszczenia formy
cukier puder do dekoracji




PRZYGOTOWANIE:
1. Suche składniki (oprócz czekolady) mieszamy w jednej misce, mokre w drugiej. Stopniowo przesypujemy suche do mokrych, mieszając trzepaczką lub lekko miksując.
2. Jedną tabliczkę czekolady ścieramy na grubych oczkach tarki, drugą- kroimy na mniejsze części. Tak przygotowaną czekoladę dodajemy do gładkiej masy i dokładnie mieszamy, by równomiernie się rozmieściła.
3. Gotowym ciastem napełniamy foremki na babeczki/ muffinki w 3/4 objętości (tym razem wykorzystałam metalową blachę do babeczek, dlatego natłuściłam ją masłem, jeśli chcecie wykorzystać silikonowe foremki- nie trzeba ich wcześniej przygotowywać).
4. Babeczki pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg. Gdy się upieką, wyciągamy je z piekarnika i odstawiamy do wystudzenia.
5. Wystudzone babeczki dekorujemy cukrem pudrem.









SMACZNEGO!!!!




Komentarze

  1. Moje smaki 😍 idealne do popołudniowej kawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Uwielbiam kasztanki i te babeczki są przepyszne <3

      Usuń
  2. Uwielbiam wszystko co czekoladowe 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) to po części zasługa foremki :)

      Usuń
  4. Muszę wypróbować :) Ja przed świętami robiłam kruche ciasteczka z nutellą. Mimo że dałam pół słoiczka to jednak nie miały takiego nutellowego smaku :/ Ciekawe jak w przypadku tych babeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Czekam na opinię ❤️ Jeśli chodzi o ciasteczka- tez kiedyś robiłam i miałam podobne odczucie. Następne zrobiłam klasyczne kruche nadziewane nutellą 😉

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy