BABECZKI CHAŁWOWO-PIERNIKOWE Z ORZECHAMI LASKOWYMI

 Kto nie lubi drobnicy niech podniesie rękę :P Nikt? Wspaniale. Zgadzam się z Wami. U mnie jest podobnie. Ciastka, ciasteczka, babeczki itp itd. Znikają szybciej, niż się je robi. Dzisiaj zaproponuję Wam babeczki w klimatach świątecznych. Połączenie chałwy z przyprawą korzenną i dodatek prażonych orzechów laskowych powoduje, że chętnie sięga się po kolejną i jeszcze jedną... i tak do ostatniej :D






SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mleka (może być napoj roślinny)
1 jajo
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru
50g chałwy (u mnie @krukam)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy do piernika (u mnie @krukam )
1 paczka (80g) prażonych orzechów laskowych @helio_bakalie posiekanych na mniejsze kawałki.


PRZYGOTOWANIE:
1. W misce mieszamy mokre składniki. Dodajemy suche, mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Ciasto przekładamy do foremek na muffinki (u mnie silikonowe), wypełniając je w 3/4 objętości.
2. Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni (termoobieg).
3. Przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.








SMACZNEGO!!



Komentarze

  1. Mmm, małe kuszące babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze ciasteczka. Połączenie chałwy i piernika, brzmi smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wszelakie babeczki. Dziś zrobiłam babeczki cebulowo-orzechowe. Ale Twoja smacznie się zapowiada, chętnie skorzystam z Twego przepisu ale coś czuję że zrobię swoją wersję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne i zdrowe :-) To już kolejny przepis z Twojej strony i zakochuję się w tych pysznościach coraz bardziej :-) Mam nadzieję, że przyjdzie taki dzień, kiedy będę mogła powiedzieć: wszystko z Twojego bloga wypróbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno smaczne, już nie pamiętam jak smakuje chałwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego typu wypieki, ale sama chyba nie mam talentu do ich produkcji :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapisuje przepis. Bardzo dziękuje, postaram się odwzorować <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Już nie pamiętam jak smakuje chałwa. Takie babeczki by były idealne do kawy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż zapachniało mi świętami. Przepis koniecznie zapisuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Namówiłaś. Spróbuję odtworzyć przepis na święta!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy