DROŻDŻÓWKI ZE ŚLIWKAMI

Jakiś czas temu proponowałam Wam ciasto jogurtowe ze śliwkami. Przepis na nie znajdziecie TUTAJ. Tym razem mam dla Was pyszne drożdżówki ze śliwkami. Co prawda nie wierzę, by dotrwały do następnego dnia, ale gdyby tak się stało- spokojnie zachowają swoją świeżość :)


SKŁADNIKI: (15 drożdżówek)
1. Drożdżówki:
550g mąki pszennej
250 ml ciepłego mleka
1 opakowanie suchych drożdży
70g cukru
80g masła
5 żółtek

2. Lukier:
2 szklanki cukru pudru
3 łyżeczki jogurtu naturalnego

3. Dodatkowo:
Około 0,5kg śliwek (przygotowałam na oko)
Mleko do posmarowania drożdżówek 
kokos (opcjonalnie)




PRZYGOTOWANIE:
1. W misce przygotowujemy mąkę, cukier, żółtka, ciepłe mleko oraz drożdże, wstępnie zagniatamy.
2. Rozpuszczamy masło, odstawiamy do lekkiego przestudzenia. Gdy wystygnie, dodajemy je do pozostałych składników i zagniatamy gładkie, elastyczne ciasto. (Czas zagniatania to minimum 10-15 minut, im dłużej, tym lepiej).
3. Gotowe ciasto przykrywamy lnianym ręcznikiem i odstawiamy na 1,5 godziny do wyrośnięcia (ciasto musi podwoić swą objętość). 
4. Sliwki myjemy, osuszamy, przekrawamy na połówki i usuwamy pestki.
5. Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę, chwilę zagniatamy. Dzielimy na 15 równych części.
6. Z każdej części tworzymy małą bułeczkę, spłaszczamy, na środek nakładamy śliwki i dokładnie sklejamy placuszek w sakiewkę tak, by nie rozkleiła się podczas pieczenia. Formujemy okrągłą drożdżówkę i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, sklejeniem do dołu. Drożdżówki przykrywamy cienkim ręcznikiem, odstawiamy na 30 minut do ponownego wyrośnięcia.
7. Po wyrośnięciu, smarujemy je mlekiem.
8. Gotowe drożdżówki pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg. Odstawiamy do wystudzenia, dekorujemy lukrem przygotowanym z podanych składników.







SMACZNEGO!!!!💖💖



Komentarze

  1. Mamy sezon na śliwki, świetna propozycja do wypróbowania. Drożdżówki są dobre na każdą okazję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Uwielbiam drożdżówki. Gdy sliwki znikną, można wykorzystać inne owoce czy dodatki 👌

      Usuń
  2. Ach zawsze maile z Twoimi przepisami przychodzą do mnie kiedy ja jestem głodna :) Czy to jakieś czary? ;) Pysznie wyglądają, jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to Twoja podświadomość kieruje Cię na właściwy tor ;P

      Usuń
  3. Może kiedyś w końcu znajdę czas i zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już nawet nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosty przepis. Czyli to co lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. coś czuję, że niedługo sama wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ze śliwkami nie lubię ale zrobię z jagodami. wykorzystam przepis na ciasto

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja ze śliwek zrobiłam powidła, kompletnie zapomniałam o drożdżówkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drozdzowki mogą być z dowolnymi owocami lub na przykład czekoladą :) bez nadzienia również są pyszne :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy