CZEKOLADOWY SERNIK NA ZIMNO (bez pieczenia!)

Mam nadzieję, że nie znudziły Wam się jeszcze moje serniki na zimno. Tym razem postanowiłam zrezygnować z owoców i pójść w zdecydowanie najbardziej lubiany przeze mnie temat, jakim jest czekolada :D Tak tak, ja wiem, cukry proste, tłuszcze itp. Że niby niezdrowe. Tak, w dobie dzisiejszego zdrowego trybu życia czekolada jest baaaardzo passe. No ale cóż, nawet najwięksi przeciwnicy pewnie się zgodzą, że z umiarem nic nikomu jeszcze nie zaszkodziło. A że ja zjadam czekoladę w ilościach większych niż umiar... Ciiiii... Zostanie to naszą tajemnicą :D :D A teraz do rzeczy. Jak zawsze, czekolada mnie nie zawiodła i dzięki temu mam dla Was teraz przepis na pyszny i bardzo delikatny sernik. Do dzieła! :D







SKŁADNIKI:
1 opakowanie okrągłych biszkoptów
750g ricotty
250g mascarpone
200g czekolady gorzkiej/ deserowej
2 łyżki cukru pudru
1/4 szklanki wrzątku
1,5 łyżki żelatyny

dekoracja: opakowanie ciasteczek w czekoladzie



PRZYGOTOWANIE:
1. Dno tortownicy o średnicy 28cm wykładamy biszkoptami.
2. Czekoladę łamiemy na mniejsze części, rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
3. Żelatynę zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na chwilę do napęcznienia  a następnie mieszamy do całkowitego rozpuszczenia.
4. W misce przygotowujemy sery, dodajemy roztopioną czekoladę oraz cukier, miksujemy do uzyskania gładkiej masy.
5. Cały czas miksując, cienkim strumieniem wlewamy lekko wystudzoną żelatynę.
6. Gotową masę wykładamy na przygotowane wcześniej biszkopty, wyrównujemy.
7. Dekorujemy sernik ciasteczkami w czekoladzie, wstawiamy do lodówki na kilka godzin, by stężał. (Warto przygotować go dzień wcześniej, wtedy biszkopty zmiękną).







SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy