TARTA CZEKOLADOWA Z KIWI

Weekend, na dodatek długi, to idealna okazja, by upiec pyszne ciasto. Dlatego chcę Wam zaproponować tartę z kiwi, którą przygotowywałam już wielokrotnie, jednak nigdy nie miałam okazji jej sfotografować :D Dziś nadszedł ten dzień! Nim domownicy zaczęli kroić, udało się zrobić kilka zdjęć.  Dlaczego kiwi, gdy wszędzie wokół truskawki? A właśnie dlatego, że na wszystkich blogach wyskakują co chwilę truskawkowe przepisy. Dla przełamania- ja proponuję kiwi. Jeśli jednak macie ochotę na ciasto z truskawkami, śmiało możecie je wykorzystać zamiast kiwi. Przecież truskawka w czekoladowej asyście to raj dla podniebienia! :) Tarta jest pyszna, błyskawiczna w przygotowaniu (nie mówiąc o konsumpcji), dlatego mam nadzieję, że nawet Ci, którzy zawsze mają tzw. niedoczas, skuszą się i zabiorą za jej przygotowanie :)







SKŁADNIKI:
Ciasto:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła
1 jajo
1 łyżka cukru
szczypta soli

Krem:
250g mascarpone
100g gorzkiej czekolady
niewielka objętość mleka do odpowiedniej konsystencji (u mnie nieco mniej niż 1/4 szklanki)

Dodatkowo:
3 kiwi (obrane, pokrojone w pół-plasterki)
niewielka ilość masła do wysmarowania formy




PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto i wyklejamy nim wysmarowaną masłem formę do tarty. Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.
2. Po upieczeniu ciasto odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
3. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Dodajemy mascarpone, niewielką ilość mleka (po to by krem nie był zbyt twardy) i ubijamy aż uzyskamy puszysty krem.
4. Gotowy krem równomiernie rozsmarowujemy na tarcie.
5. Dekorujemy przygotowanym wcześniej kiwi. Gotową tartę wkładamy do lodówki by krem lekko stężał.









SMACZNEGO!!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy