TARTA A'LA PIZZA

Miałam ochotę na pizzę, ale okazało się (o zgrozo!), że zużyłam całe zapasy drożdży.... Szczerze mówiąc w dalszym ciągu zastanawiam się, jak to możliwe, skoro zawsze, ale to zawsze mam ich spory zapas. Nie było ani świeżych, ani suchych a chęci wybrania się do sklepu też brakło... Dlatego postanowiłam zrobić coś związanego z pizzą :) Zagniotłam kruche ciasto, wyłożyłam nadzienie na pizzę i oto jest. Szczerze mówiąc, nie żałuję, że brakło drożdży :D :D





SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
Szczypta soli

2. Sos:
1 duży pomidor
1 łyżeczka przecieru pomidorowego
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka oregano
Sól, pieprz do smaku

3. Nadzienie:
200g wędliny  (u mnie kiełbasa krakowska)
100g startego żółtego sera
1 opakowanie mozzarelli
0,5 puszki kukurydzy
Bazylia do posypania






PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną masłem formę do tarty. Podpiekamy 20 minut w temperaturze 200 stopni.
2. Sos: pomidora obieramy ze skóry, blendujemy. Dodajemy oliwę z oliwek, przecier pomidorowy oraz przyprawy i całość mieszamy.
3. Sos wykładamy na podpieczony spód i rownomiernie rozsmarowujemy.
4. Kroimy szynkę w plastry i rozkładamy. Rozsypujemy kukurydzę oraz żółty ser.
5. Mozzarellę rwiemy na drobne kawałki i rozsypujemy. Całość posypujemy bazylią  (lub mieszanką przypraw włoskich).


6. Zapiekamy 20 minut w temperaturze 200 stopni. Podajemy na ciepło z ulubionym sosem.





SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy