TORT MIGDAŁOWY

Każdy ma swój sposób, by umilić sobie Walentynki. Ja również :) By był to dzień choć trochę inny niż wszystkie, postawiłam na tort. Trafiłam w 10 :) I muszę przyznać, że na pewno przygotuję ten tort jeszcze nie raz :) Migdałowy biszkopt i śmietankowo- migdałowy krem, to delikatna uczta dla podniebienia. By utrzymać wszystko w jednym temacie, udekorowałam tort płatkami migdałowymi i marcepanowymi kartofelkami. Ja jestem zdecydowanie na tak. Mam nadzieję, że Wy również :) Nie musicie się martwić, tort jest lekki i "dobrze wchodzi".












SKŁADNIKI:
1. Biszkopt:
5 jajek
2/3 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
szczypta soli
1 łyżeczka aromatu migdałowego

2. Krem:
330ml śmietany 30% (objętość dostępna w Biedronce :P)
250g sera mascarpone
1 opakowanie śnieżki (lub innej bitej śmietany w proszku)
1 łyżeczka aromatu migdałowego

3. Do nasączenia biszkoptu:
0,5 szklanki czarnej herbaty
1 łyżka syropu migdałowego do kawy (można zastąpić cukrem, syrop nie jest niezbędny)

4. Dekoracja:
płatki migdałów
2 opakowania kartofelków marcepanowych




PRZYGOTOWANIE:
1. Białka ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania dodajemy cukier, sól. Cały czas ubijając dodajemy żółtka po jednym. Gdy otrzymamy gładką masę, przesiewamy do niej oba rodzaje mąki, dodajemy aromat migdałowy i delikatnie mieszamy trzepaczką tak, by nie zniszczyć puszystej struktury. Przekładamy do tortownicy o średnicy 20cm (dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia). Pieczemy 40 minut w temperaturze 180 stopni (musi być suchy patyczek).
2. Upieczony biszkopt wyciągamy z piekarnika, upuszczamy 2x z wysokości około 45cm (by zapobiec ewentualnemu skurczeniu ciasta) i odstawiamy do wystudzenia.
3. Gdy biszkopt całkowicie się wystudzi, scinamy z niego górę (by był równy) a następnie dzielimy na 3 równe blaty.
4. Przygotowujemy herbatę i nasączamy nią każdy blat.
5. KREM: śmietanę ubijamy ze śnieżką. Gdy się ubije, dodajemy mascarpone, olejek migdałowy i miksujemy na niskich obrotach lub mieszamy trzepaczką, by uzyskać gładki krem.
6. Krem dzielimy na 3 części. Pierwszą wykładamy na pierwszy blat biszkoptu. To samo powtarzamy z drugim blatem. Przykrywamy 3 blatem biszkoptu, wykładamy resztę kremu i równomiernie rozsmarowujemy go na górze i bokach.


7. Dekoracja- wedle uznania. Ja przykryłam górę płatkami migdałowymi i dół otoczyłam marcepanowymi kartofelkami.
8. Gotowy tort wstawiamy do lodówki by się schłodził i lekko stężał.








SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

Obserwatorzy