SERNIK Z MASŁEM ORZECHOWYM

Jakiś czas temu w sieci pojawiło się dużo wersji serników z masłem orzechowym. Oczywiście widząc różne opcje miałam od razu ślinotok i chęć przygotowania takiego sernika, zwłaszcza, że ostatnio masło orzechowe jest u mnie jednym z podstawowych produktów. Wszystkie potrzebne składniki oczywiście miałam, dlatego postanowiłam przygotować własną wersję tego sernika. Mojej rodzince bardzo smakowała. Mam nadzieję, że Wam również :)







SKŁADNIKI:
1. Sernik
750g ricotty
250g mascarpone
2 jaja
50g białej czekolady
0,5 szklanki cukru
1 budyń waniliowy (standardowo ten z Lidla)
300g masła orzechowego- z kawałkami lub bez, ja wybrałam z kawałkami orzeszków (bardzo lubię masło orzechowe z lidla- ma 95% orzechów)

2. Polewa czekoladowa
100g gorzkiej czekolady/ deserowej
0,5 szklanki mleka

3. Dodatkowo: 2 duże garście orzeszków ziemnych do dekoracji




PRZYGOTOWANIE:
1. Ricottę i mascarpone miksujemy z cukrem oraz jajami do uzyskania gładkiej masy.
2. Białą czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do lekkiego wystudzenia.
3. Do masy serowej wsypujemy budyń i miksujemy na wolnych obrotach, do połączenia się składników. Dodajemy wystudzoną czekoladę, masło orzechowe i miksujemy, aż uzyskamy jednolitą masę.
4. Gotową masę serową przekładamy do tortownicy (u mnie 28cm średnicy).
5. Pieczemy w temperaturze 180 stopni (termoobieg) przez 1h 5minut. Upieczony sernik wyciągamy z piekarnika i odstawiamy do wystudzenia.
6. Obrane orzeszki ziemne siekamy na drobniejsze kawałki.
7. Przygotowujemy polewę: czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej, wlewamy mleko i cały czas mieszamy aż uzyskamy gładką, dosyć rzadką polewę. Wylewamy ją na wystudzony sernik i równomiernie rozsmarowujemy. Dekorujemy przygotowanymi wcześniej orzeszkami ziemnymi i odstawiamy do stężenia.



SMACZNEGO!!!!




Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy