TARTALETKI Z BIAŁĄ KIEŁBASĄ

Myślałam, myślałam i wymyśliłam. Czasem bywa tak, że po głowie chodzą mi różne smaki, które niezbyt potrafią się poskładać w jakąś potrawę. Na szczęście zawsze po dłuższej chwili wszystko zaczyna się układać w jedną całość :) Tak było dziś. Wiedziałam, że coś zapiekanego i z sosem beszamelowym. Tak powstały tartaletki :) sprawdzą się zarówno na obiad, ale również jako przekąska na zimno :)
Przekonajcie się sami :)






 SKŁADNIKI (9 sztuk)
1. Ciasto:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła
1 jajo
szczypta soli

2. Sos beszamelowy:
50g masła
2 łyżki mąki pszennej
1,5 szklanki mleka
2 łyżeczki gałki muszkatałowej

3. Nadzienie:
1 biała kiełbasa pokrojona w cienkie plasterki
0,5 puszki zielonego groszku
2 opakowania mozarelli
przyprawa do bruschetty (może być dowolna przyprawa, na którą macie ochotę)

dodatkowo: kilka listków bazylii do dekoracji



PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto. Ważne by zrobić to szybko, wtedy nie będzie potrzeby podsypywania mąką i ciasto będzie kruche, ale nie twarde. Wysmarowane masłem tartaletki wyklejamy ciastem i podpiekamy w temperaturze 200 stopni przez 20 minut.

2. Przygotowujemy sos: roztapiamy masło, dodajemy mąkę i przygotowujemy tzw. zasmażkę. Małymi porcjami dodajemy mleko, cały czas energicznie mieszając, by nie powstały grudki. Dodajemy gałkę muszkatałową, mieszamy. Jeśli sos zbyt mocno zgęstnieje, wystarczy dodać do niego niewielką ilość mleka.
3. Podpieczone tartaletki obsypujemy wybraną przyprawą (u mnie mieszanka do bruschetty), wypełniamy farszem.





4. Zalewamy sosem beszamelowym, przykrywamy plastrami mozarelli.


 

5. Całość zapiekamy w temperaturze 180 stopni przez 20 minut. Po upieczeniu dekorujemy listkami bazylii i gotowe :)







SMACZNEGO!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy