ROGALE ŚNIADANIOWE

Pomysł na rogale powstał dzięki mojemu tacie, który podczas jednej z wizyt pokazał mi świeżutkie, pachnące rogaliki, prosto z lokalnej piekarni. Oczywiście padło pytanie "chcesz jednego"? Wszyscy, którzy mnie znają domyślają się, że odpowiedź była twierdząca. Oczywiście, że tak. Że niby co, ja nie zjem? Jasne, że zjem. Jednak 1 niekoniecznie zaspokoił moje kubki smakowe. Dlatego w związku z tym, że często prowadzę nocne życie w kuchni, nie zastanawiając się długo, wyjęłam wszystkie potrzebne składniki, zagniotłam ciasto, przygotowałam rogale, upiekłam i poszłam spać. A dziś, cała rodzina mogła cieszyć się pysznymi, domowymi rogalami w ilości większej niż 1 na osobę :) Ślinka pociekła? I bardzo dobrze! Do garów (a raczej do ciasta :D)







SKŁADNIKI (12 rogalików):
500g mąki pszennej
15g drożdży
150 ml ciepłego mleka
100 ml ciepłej wody
szczypta soli
1 łyżka oleju/ oliwy
1 łyżeczka cukru


dodatkowo:
50g miękkiego masła do posmarowania rogali
sezam
2-3 łyżki mleka



PRZYGOTOWANIE:
1. Drożdże z cukrem rozpuszczamy w ciepłym mleku. Zasypujemy 2 łyżkami mąki i odstawiamy na 10-15 minut by zaczyn "ruszył".
2. W misce przygotowujemy mąkę z olejem oraz szczyptą soli. Wlewamy gotowy zaczyn drożdżowy i wstępnie zagniatamy. Dolewamy wodę i zagniatamy gładkie, elastyczne drożdżowe ciasto. (Zagniatajcie je minimum 10 minut- im dłużej tym ciasto będzie bardziej puszyste).
3. Wyrobione ciasto wkładamy do miski, przykrywamy lnianym ręcznikiem i odstawiamy na 1,5-2h (do podwojenia objętości).
4. Wyrośnięte ciasto szybko zagniatamy. Dzielimy na 3 równe części.
5. Każdą część rozwałkowujemy na okrąg o grubości 0,5 cm. Kroimy na 4 równe "trójkąty". Każdy z nich smarujemy cienko miękkim masłem a następnie ciasno zwijamy tworząc rulonik. Brzegi zawijamy do środka, by powstał rogal.


6. Tak przygotowane rogale odkładamy na cienki ręcznik, przykrywamy drugim ręcznikiem i odstawiamy na 20-30 minut, by lekko podrosły.


7. Przed pieczeniem smarujemy równomiernie mlekiem i posypujemy sezamem.
8. Rogale wypiekamy w temperaturze 220 stopni przez 20 minut (aż będą rumiane).






SMACZNEGO!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy