QUICHE Z ŁOSOSIEM

Jeszcze nie tak dawno, zastanawiałam się jaka jest różnica między tartą i quiche. Postanowiłam zagłębić się w temat i rozwiałam swoje wątpliwości. Jeśli również zastanawiacie się, czym jest quiche, znajdziecie tu odpowiedź. Otóż quiche jest zawsze daniem, które składa się z podstawy z kruchego lub francuskiego ciasta, a jego nadzienie jest zawsze wytrawne. Do tego składniki wiążące nadzienie to zawsze mieszanka śmietany i jaj z przyprawami. Tarta natomiast może być podawana w wersji wytrawnej ale również słodkiej, ale składnikiem wiążącym nie musi być mieszanka śmietanowo- jajeczna (choć może tak być). Podsumowując, placek wypełniony mieszaniną śmietanowo-jajeczną może być nazwany quiche i tartą, ale placek zalany inną mieszanką nie jest quichem :) Mam nadzieję, że nie zagmatwałam i z chęcią zabierzecie się do przygotowania mojego quiche z łososiem :)



SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
200g mąki pszennej
100g masła
1 jajo
szczypta soli

2. Farsz:
400g filetu z łososia
200g groszku konserwowego
przyprawy: pieprz kolorowy, tymianek, oregano

3. Zalewa:
200g śmietany 18% (do zup i sosów)
2 jaja
pieprz, oregano

Dodatkowo: masło do nasmarowania formy




PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną masłem formę do tarty lub quiche, podpiekamy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.
2. Wymytego i osuszonego łososia oddzielamy od skóry i kroimy na małe kawałki. Przyprawiamy z obu stron


3. Jajka ubijamy trzepaczką, dodajemy śmietanę oraz przyprawy i dokładnie mieszamy.
4. Na podpieczony spód rozkładamy kawałki łososia. W miarę równomiernie rozsypujemy groszek i całość pokrywamy zalewą. Pieczemy przez 45 minut w temperaturze 180 stopni. Podajemy na ciepło jako danie lub na zimno jako przekąska. Jako dodatek, świetnie pasuje sos czosnkowy.






SMACZNEGO!!!!








Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy